Nekromanti När man...

happypuppie2

Veteran
Joined
23 Dec 2001
Messages
62
Location
Göteborg
När man använder dom här "yrkesväggaran", dom där tre, måste man anväda alla?
Så här tycker jag om Susann Ljung: /images/icons/frank.gif
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Det är väl upp till spelledaren att bestämma. Ju fler karriärsomgångar desto bättre blir rollpersonen på sina färdigheter.

Man kan ju för övrigt spendera alla tre omgångarna inom samma yrke. Det finns inget som säger att du måste varit båda brottsling, affärsman och militär...

/Emil - Varför hetsa upp sig så mycket över Susanne Ljung? Hon är bara ute efter att provocera och få lite uppmärksamhet.
 

O.J

Veteran
Joined
21 Jun 2000
Messages
85
Location
Falun
Jag tycker att man ska använda 3 "karriärsblock" för att det ger en lagom bra gubbe och så blir det lagom mycket att hålla reda på.

"Varje gång du träffar en obcent vacker kvinna som försöker ta makten över din hjärna utan att du vill, tänk då på att även hon torrar sig i röven" - Olle
 

O.J

Veteran
Joined
21 Jun 2000
Messages
85
Location
Falun
Re: Kan man...

Ja visst KAN du låtan dina spelare göra det men det blir förmodligen ganska bra (får 15 i mycket) samt at det blir mer att skriva och hålla reda på. Det finns ingen riktig begränsning på hur många "Block" man kan eller får göra, men de flesta anser att tre är lagom
Olle
 

happypuppie2

Veteran
Joined
23 Dec 2001
Messages
62
Location
Göteborg
Nytt...

Jag tycker det finns lite förlite grejer på dom här yrkes tabbelerna, typ om man är i fängelse i ett 2block" så är det typ 15% eller om det var 20%, det kommer jag inte ihåg, att bli våldtagen i dushen....
Säg till om jag är helt ute och cycklar...
 

O.J

Veteran
Joined
21 Jun 2000
Messages
85
Location
Falun
Re: Nytt...

Skit i procenten och gör i stället så här. håll boken så att spelaren inte ser tabellen, låt han slå och välj sedan ett alternativ. Var rättvis och ge dem vad de vill ha, men inte allt vad de vill ha. Jag vet att tabellerna spelar mycket stor roll när man är ung som spelare men försök att ta lite lättare på dem och försök att ha roligt istället.
Olle
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Re: Nytt...

Hmm, jag kom precis att tänka på att det aldrig är rollpersonerna som våldtar någon, utan de blir våldtagna. Tänk dig vad en stackars RP som har Erotomani/Nymfomani som nackdel måste uthärda i ett fängelse i några år. Han kan ju inte sitta i sin Cell hela tiden och runka, med en tillräckligt stor sexualdrift måste han väl i alla fall börja överväga att tränga in i den mest feminina fången?

När jag sedan kollade igenom regelboken lite snabbt så finns det många fysiska nackdelar som är mycket lätta att märka av, skulle man inte kunna utnyttja dessa på någon händelse. Exempelvis kan ju en läspande rollperson vara rätt irriterande för en lättretad, våldsam intern... tycker nästan det luktar misshandel där...

Och tänk er vad förödande ett fängelse borde bli för en person med nedsatt immunförsvar. Jag tror inte dom anstränger sig speciellt mycket för att ha en kliniskt ren cell och avdelning och matsal och hela fadderullan för EN person, jag tror heller inte denna åkomma är såpass vanlig att det finns hela anstalter för den typen av personer.

/Seinet Wintermute - Tänkte till lite
 
Top