Nekromanti När kommer skrivarsidan upp?

Dizzy

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
162
Location
växjö
För ett tag sedan annonserades det på rollspelsforumet ut att ni tänkte lägga upp en sida med berättelser. Jag är nyfiken på när detta blir verklighet.

...att leva är att rollspela sig själv med ödet som sl...
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Allt har sin tid och vi jobbar för fullt med olika saker, nu senast kom en lista över alla återförsäljare av Codex upp på Codex-sidan.

En berättelsesida kommer att komma upp så småningom, tills vidare kan alla som vill skicka in berättelser till oss så att vi har något att lägga upp på sidan när den kommer upp.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

Dizzy

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
162
Location
växjö
Ok, jag blev bara lite orolig att denna utmärkta idé hade runnit ut i sanden.

...att leva är att rollspela sig själv med ödet som sl...
 
G

Guest

Guest
Nejdå, det är ingen fara på taket. Men som sagt så jobbar vi just nu med lite andra saker. Men i sinom tid kommer novell sidan upp. Kanske har just du några bra noveller liggandes? Isf tycker jag att du ska skicka dem till oss så kan vi ha med dem när vi kör våran "grand opening"... =)


Med vänlig hälsning,



---
Johnny
Redaktör - rollspel.nu
johnny@rollspel.nu
 

Dizzy

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
162
Location
växjö
Har redan skickat in en för någon vecka sedan. Hoppas den kommer med...

...att leva är att rollspela sig själv med ödet som sl...
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
"Vilket/vilka format vill ni ha dem i, i så fall?"

Bra fråga... men kortfattat kan jag säga såhär utan att veta. Doc (dvs Word-format) brukar funka hos de flesta. Är man osäker så använd txt (text) eller ännu hellre RTF.

Riddaren


En person som glömmer allt, är väldigt bra på att minnas att denne glömt bort allt.
 
G

Guest

Guest
I princip går det bra i vilket format som helst.
Naturligtvis skulle man ju tacka och ta emot om det var i PDF, layoutat och klart... :gremwink: Men man kan ju inte få allt här i världen! =) Så, jag nöjer mig med vilket format som helst! Det går alltid att göra om och så pass roligt skulle det ju vara med noveller att man då tar sig den tiden.

Novellerna kan mailas till ripperdoc@telia.com...


Med vänlig hälsning och hopp om många roliga noveller,



---
Johnny
Redaktör - rollspel.nu
johnny@rollspel.nu
 
G

Guest

Guest
Hej!


Jag vet att vi fått den då jag drar mig till minnes nån diskussion om den... (Gard, var det den vi deletade? ;)) Nej, skämt å sido så vet jag att vi fått den och den kommer alldeles säkert upp med sidan i en icke bestämd framtid... ;)


Med vänlig hälsning,



---
Johnny
Redaktör - rollspel.nu
johnny@rollspel.nu
 

Dizzy

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
162
Location
växjö
Kul att höra

Det ska bli väldigt spännande att se vad folk skriver, vilka idéer och infallsvinklar de har och så vidare. Jag tror det kommer att bli en enorm inspirationskälla.
Mycket bra initiativ!

...att leva är att rollspela sig själv med ödet som sl...
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Mina noveller från nogo kan ju bli inskickade? eller vill ni bara ha exclusivt material?
De är ju iaf pdf:ade och klara...

chrull
 
G

Guest

Guest
Hej!


Eftersom det är RipperDoc som driver NoGo och det är sammae RipperDoc som ska ha hand om novell biten så vet han säkerligen hur han vill göra med det hela. Men om du vill se dina alster på fler håll kan du säkerligen tala om för honom att han även kan lägga upp dem på rollspel.nu!


Med vänlig hälsning,



---
Johnny
Redaktör - rollspel.nu
johnny@rollspel.nu
 
G

Guest

Guest
Re: Kul att höra

Jag hoppas att den delen av rollspel.nu kommer att bli välbesökt och det blir förhoppningsvis precis som du säger. Sen blir det kanske en startpunkt för några? Precis som Centurion och liknande tidningar var för en del...


Med vänlig hälsning,



---
Johnny
Redaktör - rollspel.nu
johnny@rollspel.nu
 
G

Guest

Guest
Det är så sant; det tar ju oss mindre tid ifall det är .doc eller rtf eller txt eller liknande. Men som sagt, de flesta format går bra. Allra hels färdiglayoutade pdfer... ;)


//Johnny, som tycker att Riddaren borde gå upp i "rang" snart igen ;)



---
Johnny
Redaktör - rollspel.nu
johnny@rollspel.nu
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
"Det är så sant; det tar ju oss mindre tid ifall det är .doc eller rtf eller txt eller liknande. Men som sagt, de flesta format går bra. Allra hels färdiglayoutade pdfer... ;)"

Japp... .doc är mycket spritt och använt av vissa själ. .txt är ju ren text....men .rtf är bättre än txt för att behålla vissa formateringar. Alla dessa formaten funkar också i både mac och pc om de är sparade från en pc (eftersom PC inte kan hämta Mac-formaterade filer, men Mac:en kan göra tvärtom).

Riddaren - undrar vad Johnny menar med ny "rang" igen...är det så nära ;-)


En person som glömmer allt, är väldigt bra på att minnas att denne glömt bort allt.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Det kanse inte är det bästa att skicka in noveller i dvi-format då eller varför inte postscript (för unixburkar)? /images/icons/smile.gif

Usch vad jobbigt det är att skriva rapporter i LaTeX.

/Seinet - Skall skriva några sidor till imorgon (men det klarar jag inte).

<font size="3">Klaga inte på offensiv!</font>
<font size="1" color="#646464">Vi vill se RipperDoc äta sina kängor</font>

<A HREF="http://hem.passagen.se/seinet/index.html" target="_new">http://hem.passagen.se/seinet/index.html</A> seinet@ironmaiden.com
 
Top