Nekromanti När kommer Codex?

DDUOB

Veteran
Joined
1 Feb 2001
Messages
40
Location
Gislaved, sverige
Hej!
Jag undrar när Codex kommer? Jag började att prenumerera på codex för ca 5-7 veckor sedan och jag har inte fått någon tidning än, varför?

Celestial´s Fury
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Den kommer varannan månad...

Yassilus den store
--
Bättre Nörd än Överkörd...
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
för att inget nytt nummer har kommit..

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Om ca 2 veckor kommer nästa Codex.

Codex är för tillfället inne i en fas då den växer till sig. På grund av detta håller vi på redaktion och frilans på att skapa en bättre struktur så att det ska bli smidigare arbetsgång, och mer regelbunden utgivning.

Daniel "Warduke" Schenström
 

Ola

Swordsman
Joined
10 Apr 2000
Messages
491
Location
Göteborg, Sverige
Mycket snart kommer prenumeranter att få första numret av Codex 2001. Tidningen ligger just nu på tryck, sedan skall den plastas in och alla prenumeranter kommer att få med ett komplett rollspel Tellus helt utan extra kostnad...

Varför har det tagit sådan tid? Flera orsaker, dels har Codex svällt ännu mer till 100 sidor, dels har Portal AB köpt in sig i Apokalyps förlag som ger ut Codex, dels så har vi haft sena annonsörer.

Förra året, i samband med novembernumret, gick vi ut och sa att Codex nr 1 2001 skulle ut i januari, men i och med alla omställningar flyttade vi detta datum till den sista februari. Pga av sena annonsörer så kommer tidningen istället tidig mars.


Ola Nilsson
Chefred Codex

<A HREF="http://www.rollspel.nu" target="_new">http://www.rollspel.nu</A> ola@rollspel.nu
 

FunkStyris

Veteran
Joined
6 Dec 2000
Messages
5
Location
Övertorneå el. Boden
Apropå utgivningsdatum

Skulle vara trevligt om ni nånstans på sajten angav preliminärt utgivningsdatum, och kanske gav nån typ av lägesrapport.

btw, tack för en kanonbra tidning!

// FunkStyris
Vit Drakbroder och seriös Funkatizer.
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Det intressanta är att sedan ett par dagar tillbaka finns det frågor att lösa i en tävling.

Denna förutsätter att man har Codex 1/01 (e.g. 007)...men någon sådan har då inte dykt upp i min brevlåda ännu...

Sedan står det att svaren skall vara inne före nästa nummer(!), hmmm...innan 007 då? /images/icons/smile.gif

Riddaren


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 
Top