Nekromanti När kan man köpa hjätarnas väg?

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,815
För såna som mig som missade kickstartern. När går det att köpa?
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,148
Vad jag vet är boken på tryckning. Så inom ett par veckor borde den hinna ut till backers och sedan i butik :)
 

illuzive

Veteran
Joined
8 Aug 2018
Messages
155
Nu vet jag ju inte riktigt vad som ingår i Hjältarnas Väg och Sorgeveden, men jag skulle vilja ha lite mer information om saker som t.ex. örter och alkemi. Jag har börjat kika på att porta dessa delar från DoD91 till Hjältarnas Tid, då det känns märkligt att det skall finnas t.ex. helande drycker men inte finnas något sätt att skapa dem på eller några kända ingredienser.

Sen är det ju en fråga hur man faktiskt kokar ihop en dos av något, men jag tänker mig att Skapa, Lärdom, Läkekonst och Stigvana skulle kunna vara en lämplig utmaning. Det som dock saknas är uppdelningen i drogkunskap, giftkunskap och örtkunskap som finns i DoD.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,815
Tänker att ingridienser beror ju på den värld du spelar i. Jag kommer ha egna. Men annars kan du ju bara ta ört listan från nåt annat spel.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Båda böckerna är mycket riktigt på tryck. Så fort vi vet när de kommer tillbaka så talar vi om det. Därefter ska backarna ha sitt först, och sen ska det ut i butik.

En del örter kommer faktiskt ingå i Sorgeveden, och alviska elixir (hyfsat alkemiliknande, och kan användas som bas för alkemi) finns i spelarkompendiet till Sorgeveden. Det finns att hämta ner från https://helmgast.se/hjaltarnas-tid/

Hjältarnas tids koncept är att göra små böcker ofta, istället för tjocka böcker sällan. Nackdelen med att göra tunna böcker är att de måste ibland bli hårt begränsade i sitt scope. Vi valde att inte ha med alkemi i grundboken, för att det skulle vara just en grundbok. Till Magins väv var fokuset på besvärjelser och magi, så vi valde att göra alkemi sen.
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,301
Alkemi: Jag har husreglat att alla besvärjelser i grundboken som inte skadar målet, utan t ex gör någon starkare eller bättre på att slåss, också går att köpa "på flaska" dvs. magiska drycker som ger de effekterna. Priset är typ 40 pengar per skuldtärning.
 
Top