antar att jag inte behöver dra det igen då?
Men jag vill verkligen ha ett tryggt svensson liv, är så grymt trött på all osäkerhet, otrygghet och all annan skit så jag lätt ser fram emot att få mitt underbart tråkiga svensson liv, tänk att varje dag få jobba från 8-15, varje drag dricka samma te i fikarummet på jobbet medans jag gnatar om något skit med de andra religionslärarna, hålla samma lektioner år ut och år in, få ungefär samma frågor, ibland få något nytt och intressant att fundera över men som jag aldrig behöver ligga vaken i ångest över, rätta samma prov som jag gjort i 20 år för att jag är för lat för att skriva nya, cykla samma väg hem från jobbet för att stanna och kolla brevlådan vid ungefär samma tid varje dag och aldrig få något annat än nördiga tidningar och dryga telefonräkningar, se MITT hus som jag målat, krama MINA kids som visserligen är odregliga små bortskämda kräk, men iaf är MINA, snacka med MIN flickvän/fru som älskar MIG. Sedan laga mat tillsammans, leka lite med barnen, somna framför tvn medans ungarna borstar tänderna, läsa för dem osv.
Vad fan betyder låg lön,
pressad eknomi och att jag aldrig kommer utomlands
eller blir kändis jämfört med det?
Hur mkt bryr jag mig om att jag aldrig får åka till Tibet då? Eller att jag aldrig gick på alla festivaler jag ville?
Inte ett skit skulle jag tro.
bara jag någongång får den tryggheten och harmonin och kan påverka några människor i min närhet och ge lite kärlek till min lilla värld så kommer jag dö som en fullständigt nöjd människa.
/Rävnos drömmer sig bort