"När guldet blev till blod" eller "att namnge ett rollspel"

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,549
Tänkte att jag skulle ta mig tid att förtydliga lite...

För det första: Det finns inget ont blod mellan mig och Åskfågeln. Anders Gillbring och jag har haft en bra kommunikation under veckan. Den stora lärdomen här är nog att vi skulle ha pratat direkt med varandra redan från början. Att inleda med öppna kommentarer på Facebook skapade en onödig storm i ett vattenglas.

För det andra: Åskfågeln har enbart varit emot själva namnet. När det gäller spelet i sig har Anders tvärt om varit mycket uppmuntrande och verkligen beklagat den uppkomna situationen. Så här i efterhand är jag lite förvånad över att Åskfågeln inte reagerat på namnet långt tidigare. Jag har ju redan spellett mitt spel på konvent och pratat om det här samt i olika Facebook-grupper åtskilliga gånger men nåja, det flög väl under radarn.

Så vad händer med mitt spel nu kanske någon undrar? Svaret är, jag vet inte. Jag kan inte ge ut spelet utan namn, och orkar inte riktigt tänka på nya namn i nuläget. Ett nytt namn innebär också merarbete som kanske inte är direkt lockande varken för mig eller min sidekick. Samtidigt verkar det finnas ett oväntat intresse för spelet (uttrycket "all publicitet är bra publicitet" dyker upp i tankarna) och det är såklart kul. Men vi får se vad framtiden bär med sig helt enkelt.

Slutligen vill jag tacka så mycket för det stöd och alla namnförslag jag fått här i tråden, via PM och så vidare. Tack!
 

APM

Bläckfisk
Joined
9 Jul 2015
Messages
482
Jag tror att besvikelsen måste lägga sig lite innan du kan bli helt öppen för nya förslag. Det är svårt att hitta något som man gillar lika mycket när man en gång bestämt sig för något.

Här finns riktigt många bra förslag i den här tråden. Ta och kika i den igen om någon vecka så ska du se att du hittat något!

Själv gillade jag:
Ont blod / hett bly (den här tycker jag är riktigt bra!!)
Ont bly
Bly (+passande undertitel)
Rykande revolvrar
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,912
Location
Ludvika
Svaret är, jag vet inte. Jag kan inte ge ut spelet utan namn, och orkar inte riktigt tänka på nya namn i nuläget.
Alltså, allt som hänt hitills är väl att Anders sagt att "Åskfågeln tycker det inkräktar på deras varumärke". Det betyder inte att han har rätt.

Det kan ju finnas vägar att utforska möjligheterna att gå vidare med det ursprungliga namnet som inte bara är "ge ut det ändå och se vad som händer". Men även det bör göras med kallt huvud, så ett par veckors cooldown är aldrig fel.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,893
Jag vet hur det känns när man håller på med en kreativ grej och en viktig del av den blir omkullkastad, att energi går liksom ur en. Hoppas att peppen återkommer förr eller senare! Om Spelet släpps lovar jag att köpa ett ex!
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,319
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Jag vet hur det känns när man håller på med en kreativ grej och en viktig del av den blir omkullkastad, att energi går liksom ur en. Hoppas att peppen återkommer förr eller senare! Om Spelet släpps lovar jag att köpa ett ex!
Jag har hittils köpt allt som Åskfågeln släppt till sina Western-rollspel och kommer även köpa det du släpper till ditt rollspel Luddwig, oavsett vilket namn det till slut blir. Jag är ett stort fan av allt som har med tidsepoken att göra :)
 
Top