"När guldet blev till blod" eller "att namnge ett rollspel"

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,884
Blykulor och blodstänk?
Bästa hittills tycker jag! Båda orden behålls men det finns ingen risk att någon tycker det är gör likt det där brädspelet. Låter dessutom nästan mer pulp än Blod & Bly!
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,902
Location
Ludvika
Tre patroner för Djävulen/Tre kulor för Djävulen
En bön och en sexskjutare
Präriens förbanelse
Blod & Böner/Böner & Blod
Wendigo
Dödens ryttare
Dödsryttarna/Spökryttarna
Präriens vålnader/spöken/gastar/gengångare
300 mil till Tombstone
Från graven till flaskan
Med stövlarna på

Efter att ha letat inspiration inser jag att problemenet med pulp är att titlarna på många pulpnoveller inte "låter" pulpiga (De är ofta jättepretansiösa), eller bara skulle passa som namn på ett äventyr, inte ett helt spel =D
 

Nion

Warrior
Joined
31 Jan 2020
Messages
305
Location
Göteborg
Bly, blod och bönor

Bly,
blod
& bönor

Bly
Blod
Bönor

Eventuellt byta bönor mot banditer eller annat ord på B.

Blodmåne har väl inte nämnts hittills? Kanske går att göra ett spelnamn med.
 

Klingonsylt

Swordsman
Joined
28 Sep 2005
Messages
480
Location
Umeå
Bly, blod och bönor

Bly,
blod
& bönor

Bly
Blod
Bönor

Eventuellt byta bönor mot banditer eller annat ord på B.

Blodmåne har väl inte nämnts hittills? Kanske går att göra ett spelnamn med.
Finns Terence Hill och Bud Spencer med i spelet?
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,548
Det är fint att se energin och engagemanget här, verkligen, men mitt önskemål är att ni tar en paus. Jag förstår att ni menar väl och jag uppskattar era uppmuntrande ord men att läsa alla namnförslag och inte känna att något gör mig taggad är nedslående. Kanske kan vi ta upp det här igen om en vecka, en månad eller ett år om det då fortfarande finns ett spel som behöver ett bättre namn än Pang pang med spöken.
 
Last edited:

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,410
Location
Umeå
Det är fint att se energin och engagemanget här, verkligen, men mitt önskemål är att ni tar en paus. Jag förstår att ni menar väl och jag uppskattar era uppmuntrande ord men att läsa alla namnförslag och inte känna att något gör mig taggad är nedslående. Kanske kan vi ta upp det här igen om en vecka, en månad eller ett år om det då fortfarande finns ett spel som behöver ett bättre namn än Pang pang med spöken.
Ok, ett sista bara.

Västern vagabonder
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,902
Location
Ludvika
men att läsa alla namnförslag och inte känna att något gör mig taggad är nedslående.
Det är klar, du fick just ett knytnävsslag i magen. Inget kommer vara lika bra som den första titeln just nu. Men alla namnförslag ligger ju kvar här, så om några veckor kan du förhoppningsvis se på saker med nya ögon.

Elelr om du bestämmer dig för att sätta hårt mot hårt =)
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,985
Location
Ett häxkräl
Jag vill minnas att @wilper föreslog Västerns vagabonder - såklart som en parallell till mitt Världsrymdens vagabonder - i ett mycket tidigt skede, oklart i vilket sammanhang. Kanske i Facebook-diskussionerna efter något Grottröj.
Jag gjorde det här, också. Eller Westerns vagabonder, skrev jag. Post #84. :gremsmile:
 
Top