Nekromanti När får vi se dom ny scenariona?

Jorge

Veteran
Joined
27 Nov 2001
Messages
139
Location
Umeå
För ett tag senn så hadde riotminds en scenario tävling
men när kommer dom nya utlovade vinnarscenariona att bli publicerade!
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Läste just igenom den som vann första pris. Riktigt riktigt bra. Kan inte tänka mig att det fanns någon mer värdig vinnare. Framförallt är det upplägget som jag tänker sno rakt av till min egen kampanj (som inte är DoD6 eller Trudvang).
 

Baldyr

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
1,188
Location
Eskilstuna
medhåll

Jag håller helt och hållet med. Först blev jag dock lite besviken på att scenariot saknade en handling, men insåg sedan att det just är sådana upplägg jag själv föredrar. Alltså att spelarna har helt fria händer att hitta på vad de vill, definiera sina egna målsättningar, och bäst av allt - slutet är helt och hållet öppet (om äventyret någonsin ens tar slut...).

Tyvärr led texten av några logiska luckor men det kan lika gärna vara jag som inte läste ordentligt. Upplägget kanske inte heller gör sig bäst i scenario-formatet, även om detta givetvis beror på tävlingens förutsättningar (och begränsningar). Äventyret hade i alla fall varit betydligt mer användbart om kartor och färdiga spelledarpersoner hade bifogats. Fast upphovsmannen kanske kan publicera sådant material separat för den intresserade? Annars man kanske skulle kunna förmå RiotMinds att utveckla scenariot till en längre modul (förslagsvis i elektroniskt format).

/Baldyr, som också skulle kunna tänka sig spela äventyret
 
Top