rollspelspiraten
Hero
Jag kollade och det var inte Zoo, eller så är det det utan att jag fattar det. Jag har inte kollat serien/filmen själv enbart bläddrat förbi den i någon av alla de streamingtjänster jag prenumererar på.Verkar finnas en serie som heter Zoo om det är den nu menar, känner inte igen den.
Jag tänker att myror kan svärma människor och djur i ofantliga mängder, kanske inget de skulle göra men vet vad de skulle tänka på om de blev lika intelligenta som människor. De lever ju i små imperier som slåss med varandra hela tiden. Vi har ju inte behandlat myror som mat på samma sätt som andra djur.
Tror jag håller sådant smått utanför det hela.
Jag tänker mig en akut global matbrist. Även om inga nya djur låter sig slaktas så kanske de inte gillar det som ligger i frysdiskarna, såvida de inte är köttätare som gärna vill stödja en sådan industri. Vi människor är ju leva på annat än kött men vissa djur måste ju äta det (heter tydligen obligata karnivorer).
Gör så![]()
Det är ju en jäkligt häftig scen annars att loppor eller myror helt och hållet omsluter en grupp människor och dödar dem sakta men säkert.
Ditt val men jag hade nog inte avfärdat smått helt och hållet. Jag hade försökt göra en avvägning. Iom att det blir matbrist så blir alla tvungna att omvärdera vad som ska anses vara mat vilket då gör att människorna snabbt börjar planerar för att utöka insektsindustrin. Detta skulle ju då såklart innebära nya problem då även insekterna har fått ett större medvetande och försvarar sin rätt att leva.