Nekromanti När blir en rollfigur för bra?

Legioth

Swordsman
Joined
26 Apr 2001
Messages
666
Location
Esbo, Finland
Re: Då det inte är roligt att spela med dem...

En legendarisk magiker som bor i en borg tillsammans med ett gäng krigare blir nog snabbt hungrig >:)
 

Aeüolén

Veteran
Joined
7 Oct 2001
Messages
38
Re: Då det inte är roligt att spela med dem...

Behärskar han Animism kan han odla jättegurkor och sånt.... Eller få grisar att växa, regenerera osv....
 

von Schnigel

Veteran
Joined
22 Sep 2001
Messages
130
Location
bankeryd en liten håla strax norr om jönköping
multiversum?

"Då han/hon/det har dödat alla gudar, demonfurstar och förintat Kaos och är ensam härskare i multiversum."

Har det hänt dig med? (vadå? jag var tvungen att låta dom få alla sina önsknningar uppfyllda anars skulle jag inte fått några bullar, och ingen saft)

Appropå det här med "multiversum"...
så anser jag att det är ett uttryck som inte hör hemma i ett specefikt rollspel (har aldrig spelat DoD4) eller bara i rollspel för den delen, men nu när det uppenbarligen är något bestämt (eller snarare tvärt om /images/icons/wink.gif) så skulle jag gärna vilja veta lite mer om det...

/[color:red]von Schnigel</font color=red> - tillbaka efter en tids uppehåll.
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
Re: multiversum?

vet inte vem som är upphovsman till uttrycket mutiversum, men jag gissar på Michael Moorcook, eftersom i hans böcker om The Eternal Champion så figurerar det väldigt ofta. Du kanske hittar mer info här, eller här.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Hjältarnas Handbok är inte mycket att hänga i julgranen. Ett av de sämre tillbehören till Drakar & Demoner, helt klart.
 

Greger88

Veteran
Joined
8 Apr 2002
Messages
8
Location
Härnösand
Tjaaaa, man kan göra nåt uppdrag då dom "råkar" komma mitt i en stor jävla fight mellan drakar/demoner och så får dom sen ett uppdrag att döda drakarnas/demonernas ledare (som är väl oövervinnerlig) som vaktas av några andra demoner (som också är typ oövervinnligare), om ni är övermäktiga allt (typ), det var bara ett exempel, jag är inte så bra på att skriva äventyr, men att komma på är jag bättre på.
 
Top