Nekromanti När ben kommer upp ur jorden

rjonas

Hero
Joined
5 Apr 2002
Messages
1,352
Allt för vetenskapen. Hoppas du får det trevligt. Jag antar att man spelar D&D, käkar kringlor och dricker öl på kvällarna?
 

hakanlo

Hero
Joined
25 Oct 2008
Messages
976
Location
Södra stockholm
Min lille son skulle gärna följa med... tar de emot turister/besökare? (Inte för att det är aktuellt att åka till Montana sådär över helgen, men ändå :gremsmile: )
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Inte så mycket D&D, eftersom ingen orkar släpa på tärningar, böcker et.c. (vi har ju iofs. satellitförbindelse, men det kräver ändå för mycket förberedelser...). Men de flesta spelar eller har spelat.

Öl - eller läsk (mycket läsk!) - kringlor, chips och alla möjliga liknande förströelser.

Och filmer. Överhuvudtaget genuin "nördkultur". Det var faktiskt en omväxlande upplevelse att vistas i en miljö där alla känner igen referenser till Pincess bride t.ex. I normala fall är jag glad om någon enstaka har sett den. I år kom den upp andra dagen av utgrävningar. :)
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Museum of the Rockies tar emot volontärer, men de brukar vilja att man kan stanna minst tre veckor. Man får betala resa och camping-utrustning (och stå för fickpengar) själv, men man får mat på plats och den utbildning och utrustning som behövs för själva grävandet.

Vill man göra ett kortare besök i samband med en semesterresa finns det många möjligheter med kortare utfärder - från en eftermiddag till en vecka. (Då kan det kosta pengar iofs.) Kolla på nätet, särskilt i Colorado och Utah är "dino-turism" stort (förutom i Montana - men Montana har mycket sämre förbindelser).

Men känslan när man skrapar fram ett 80 miljoner åt gammalt ben ur marken är obetalbar. :)
 
Top