Nekromanti mystiska raser

anaril sanator

Veteran
Joined
14 Oct 2000
Messages
26
Location
fagersta
är det nån i detta avlånga land som har lyckats lista ut
något om den ganska väl nämnda rasen Arachnider i mundana
De står med som tex kontakter , men ingen info står att
finna om dessa hmmm märkligt eller??????

illusionens mästare
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Nope...men antagligen är det något spindelliknande som är förknippat med religionen "Arachnas Folk" sid 39 i Religioner: Gudarnas kamp

Ett alternativ kan vara att det är benämningen på de troende till denna religion, det står t.ex. "Arachna är den enda gudomen i arachnidkulten. Hon är en gudinna, en spindel med tusen ben som spunnit sitt nät sedan tidens födelse..."

Riddaren


En person som glömmer allt, är väldigt bra på att minnas att denne glömt bort allt.
 

Celofan

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
167
Coolt

Fasen... jag har inte ens tänkt på Arachniderna. Det verkar juh helfränt :oD Ska bli spännande att se vad neogames knåpar ihop om dom :o) grottlevande/skogslevande, stora/små, känslolösa/blåprickiga varelser.. mm.. intressant.
 

Jonas...

Warrior
Joined
4 Jul 2000
Messages
241
Location
Olofström (i Blekinge...)
Re: Coolt

Precis så jag har tänkt mig dem också... /images/icons/wink.gif

Iofs tror jag nog att jag klarar mig väl så bra utan dylika krabater...

Jonas...
Har (tydligen) slutat med grisar nu...
Synd... började gilla de små liven...
 
G

Guest

Guest
Om du söker på Arachnider så hittar du en gammal diskussion kring arachnider och insektoider...

Mvh Ezzy
 

DjeVul

Warrior
Joined
8 Aug 2000
Messages
220
Svar (!)

Kort och Gott.

Arachnider är ett annat ord för spindlar. Kolla på jättespindlar i monster och varelser

//Martin
 

Evil Peter

Hero
Joined
23 May 2000
Messages
1,008
Location
Västerås och Fagersta
Re: Svar (!)

Arachnider är ett annat ord för spindlar. Kolla på jättespindlar i monster och varelser

Om det skulle vara sant hoppas jag att jättespindlarna har mänsklig intelligens. De skulle inte vara mycket att ha som kontakter annars.

C - som inte har läst MoV
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Personligen så hoppas jag att Arachniderna är smarta men har en disktinkt annorlunda psyke än människor till exempel de kan inte förstå det omoraliska med att äta en annan inteligent varelse.. ( kött som kött )
De har svårt att begripa sig på girighet mellan individer av samma art..
De kan kan troligen läka ut skadade kroppsdelar om de får tid på sig..
De är teritoriella..Tänkbart är att de kanske har ett område runt sitt teritorium där de aktivt uppmuntrar monster som inte är en fara för deras existens att bo. På så sätt undviker de att inkräktare vill bosätta sig nära deras bostäder och hem.. Hyggelmonster samt andra varelser som är dåliga att klätra i träd kan tas som exempel..
De är farliga och deras exoskellet ger dem ett naturligt skydd.
Nät är deras främsta byggmatrial förutom sten trä och metaler..
Iden att använda en stege för att klättra är något dessa varelser som kan vandra upp och ner ( om taket håller deras vikt ) alldrig kommer bry sig i att utveckla..
De är inte expansiva på samma sätt som människor men väl i deras teritorium är de livsfarliga mot dom som inkräktar..
De ska kunna vara både monster ( då menar jag inte liten demon utan DJÄVULEN SJÄLV ) för sina fiender och de som står i deras väg..
Och allierade som är extremt lojala ( UR sitt sätt att se lojalitet på )
Fast som spindelfobiker så är jag partiskt till att se spindlar som monster.. /images/icons/cool.gif
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,900
Location
Barcelona
I ett egenkomponerat äventyr var arachniderna jättespindlar som upprättat ett gigantiskt delvis underjordiskt hi-tech imperium i sunariskogen, men transportkapslar som kunde föra en till alla delar av mundana, och där planerade de ett krig för att få världsherravälde. Rollpersonerna blev först spioner för motståndsrörelsen mot spindlarna (ledd av ett gigantiskt legenddjur), sedan för spindlarna själva (mot consaber) och sist av allt för Consaber (mot Thalamur)

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

anaril sanator

Veteran
Joined
14 Oct 2000
Messages
26
Location
fagersta
Re: Märkligt?

OK
men vad jag menade var att när man kan få som
bakgrundsslag "kontakter med arachnider så tänkte jag
att man hade en ide...ville bara kolla , de låter väldigt
fint
Jag tänker mig dem som en sorts kollektiv inteligens ,kanske
som i STARSHIP TROOPERS



illusionens mästare
 

Dizzy

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
162
Location
växjö
Cho - Ja

Om någon läst "Daughter of the empire" - serien har ni väl inte undgått att lägga märke till den otroligt coola insektsrasen Cho - ja? Jag har mina funderingar på att lägga in en liknande ras någonstans i Muhad eller Tarkas under ett äventyr. Det är helt klart en ras som skulle vara rolig att ha med som slp:s

Arachnider... Jag ser bara stora hemska spindlar framför mig då jag funderar på detta ord.
 

Virocon

Swordsman
Joined
5 Sep 2000
Messages
453
Location
Stockholm, Sverige
Re: Cho - Ja

Annars kan man väl bara skapa en ras vilken-som-helst som liknar en korsning mellan spindel och människa. Som en varelse med stor behåring, överskott av ögon och armar, dålig skelettstruktur, går på de 4 bakersta benen och är allmännt fula. Styrka, tålighet och syn kan man ju lägga till lite på medan man drar ned på hörsel, bildning och rörlighet. Hur svårt kan det vara att improvisera något sånt? Folk vet väl hur spindlar ser ut?

/Spindelfolk... Kan de spinna nät må'ntro?
 

Lord Krooak

Veteran
Joined
23 Sep 2000
Messages
71
Location
K-holm
I Gudarnas kamp finns en religion som heter "Arachnas Folk" och har gudinnan Arachna som gud. På bilden ser man en kvinna med spindelkropp, vilket skulle kunna vara en arachnid?

//en liten groda som inte vill vara grisodlare...
 
Top