Nekromanti Myrorna!

Szandor

Swordsman
Joined
3 Nov 2000
Messages
444
Location
Småland, Växjö
För några nätter sedan hade jag en mardröm om myror som skulle ta över världen. Det hela började på en campingtur där någon blivit nerdragen i en sorts genomskinlig gegga som myrorna använde för att döda folk med och sen äta upp dem och fortsatte till någon form av kloak där vi (pappa och jag) träffade en bunt råttor (á la "Brisby and the Rats of Nihm") som ville hjälpa oss att bekämpa myrorna.

Nu vill jag veta vad ni anser kan ingå i äventyret för att göra det riktigt läskigt, spännande och åtminståne hyfsat realistiskt. Jag tänker mig lite skräckfilm från 50-talet typ, men det går givetvis att ändra på om någon har en bättre idé.

/staffan, din maggot i dödköttet.
 

Edgar

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
273
Location
Göteborg, Sverige
Film

Hmmm, det låter som en film som jag sett ett antal gånger. Det är en svartvit rulle (har för mig att den heter "They are comming!") och handlar om myror som blivit muterade till jättestorlek av radiaktiv strålning från USAs testområde för a-bomber. Huvudinnehavaren spelas av han som spelar Zeb Macahan f. ö.
Den var djävligt hemsk första gången jag såg den (hey - jag var typ 9 bast).

//Kalle - Uppe i 56 timmar med 3 timmars sömn, utan att vara på konvent. /images/icons/alien.gif
 

Rimmer

Veteran
Joined
14 Mar 2001
Messages
50
Location
Linköping
Re: Film

Vill minnas att den heter "Them" på engelska,
den svenska översättningen av titeln visar hur smarta översättare kan vara den heter "Spindlarna anfaller" på svenska, hehehe. /images/icons/smile.gif
 

Edgar

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
273
Location
Göteborg, Sverige
Re: Film

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

kan vara den heter "Spindlarna anfaller" på svenska

<hr></blockquote>

Nix. Det är en helt annan film som handlar om jättestora muterade spindlar./images/icons/clever.gif Tror att Hollywood hade en viss förkärlek till muterade insekter under en kort tid...

//Kalle - Tycker att en viss flicka skall komma förbi i stället för att sitta hemma hos kompisar /images/icons/frown.gif...
 
Top