Nekromanti Mycket snabb regelfråga...

Lord Lukas

Veteran
Om man blir skadad i eon... säg att man får en reducerad skadeverkan på 9... slår fram att man får totalt T+3 i trauma... får man då 9 + 3 = 12 kryss i skada... eller får man endast 3??

Fungerar det på samma sätt i neotech?

Lord Lukas

Veteran
Coolt... det är väl det jag alltid har hävdat... men vad gör man när ens SL värgrar att ens överväga saken! ;-)
Men nu är det jag som är SL...
Tackar för svaren!

Xzarjo

Warrior
Hej på dej du.

Ärligt talat förstår jag inte riktigt vad du menar, men jag kan förklara lite hur skadeuträkning fungerar ändå.
Pelle barbar slår på den lilla gurden minus. Pelle bankar för mäktiga 23 i skada i bröstkorgen. Minus har en rustning som skyddar 8 mot huggskada precis där (Pelle bankar med ett svärd och gör därför huggskada). 23-8=15, dvs stackars minus tar 15 poeng ont i bröstgorgen. Efter att ha läst av tabelen ser man att minus har tagit en extraskada i bröstkorgen och fått en punkterad lunga vilket ger honom ca 8 i trauma, 7 i smärta och 14 i blodförlust.
Hoppas det svarar på din fråga.

Phelan

Hero
Tja, om du vill ha argument mot din SL/kompis så kan du alltid be honom titta igenom stridsexemplen i slutet av Eon II-boken, där blir det lite klarare kring hur strid ska funka och hur man t ex får fram skador.

Mvh / Phelan

Lord Lukas

Veteran
Hehe... det är bra... men jag har nog inga problem nu när jag vet att jag har rätt... brukar dock försöka ta reda på om jag har det innan jag sätter igång å klaga på folk jag anser ha fel...

Lord Lukas

Veteran
Jorå.... jag har fått tillfredställande svar... frågan var mest om man skulle sätta ut 15 kryss (reducerade skadeverkan) i trauma, smärta och blödningstakt, och sedan lägga till 8 i trauma, 7 i smärta och... ja vad det nu var i blödningstakt...
Tack för svaret!

Sankt Creigh

Warrior
Låter vettigt det där med att ha kött på benen innan man börjar klaga...

Kasta sten i glashus, gräva sin egen grop, ha rent mjöl i påsen, ha kalla sperimer i säcken osv osv