Nekromanti My girlfriend dosn´t work

DODswe4

Hero
Joined
3 Mar 2004
Messages
1,283
Location
Stockholm
Okej riktigt så illa som rubriken antyder är det inte. Men jag och min flikcvän har inte så mycket att göra. Vad gör folk med sina flickvänner egentligen?

Vad vi gör nu:
Sex
World of Warcraft
Sover

Vad vi inte vill göra:
Döda varandra
Något dyrt

så har ni några förslag på något roligt man kan göra (som håller mer än 1vecka)
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Se på film, och prata sen om filmen. Det är typ en hel kväll.

Gå på promenad. Det är mysigt, och man kan lära sig mycket om varandra när man inte har något annat som stjäl uppmärksamheten om man måste lyssna på varandra.

Slåss och brottas. Det är oväntat roligt.

Starta ett band.

Gör en serie.

Skriv en bok.
 

Dewil

Skrivbordsgeneral
Joined
30 Jun 2000
Messages
1,764
Location
Nett-ruh-bi
Ni måste väl ha något gemensamt intresse utöver sex, WoW och sömn? (Sånt klarar jag av utan flickvän.)

Musik? Litteratur? Politik? TV? Film? Katter? Språk? Järnvägar? Matlagning?

Dewil
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Eh... ja vad gör man med flickvänner förutom det du redan nämt? Bakar? Pratar? Petar mellan revbenen? Glor på film? Läser?


Storuggla, dissar düsseldorf
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Det är world of warcraft som är problemet - det förstör alla sociala band som man bundit.
Släng WoW eller blockera proxyn eller vad som helst som gör att det inte fungerar så kommer du se att allt kommer bli mycket bättre! :gremlaugh:
 

haltageten

Dum inuti huvudet
Joined
11 Apr 2004
Messages
578
Location
Stockholm
Spela rollspel?

Sen har vi några saker man kan göra flera gånger. Visserligen bara saker som man gör i några timmar men som man kan prata länge om. Som till exempel biljard och bowling.

Annars kan man alltid gå promenader, fika, gå runt och handla saker eller bara fönstershoppa. Gå till biblioteket och titta i böcker och tidningar, för att sen sitta ner och läsa dem spåra ur och skratta högljutt, störa hela biblioteket och bli utkastade. (okey, det där sista var självupplevt, men att gå till biblioteket är alltid trevligt.)

Eller så kan du bara kittla henne.

- Jocke, tipsar.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
...ni har inte så mycket gemensamt eller? NÅT annat än sex och WoW måste det väl vara? *fiskar*

Du bor ju i Stockholm, så det finns ju till exempel ingen brist på utbud... knalla på stan, fika, se en film, gå på museeum, teater, vernissage, konserter, börja träna kendo, fiska i strömmen, gå runt Djurgården, ta en kurs i arabiska (eller nåt annat) på ABF, börja spela ukulele, gör ett fotoprojekt ihop, åk upp i kaknästornet, eller whatever... bara ni GÖR något.
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Jag brukar tillsammans med min sambo bland annat;
-Rollspela
-Träna (på Sats)
-Dansa (Lindy Hop)
-Spela brädspel (själva eller med vänner)
-Laga god mat (och äta den)
-Fika på caféer, ta ett glas/god mat på krogen
-Umgås med vänner
-Se film (på bio)

osv (även om vi igår låg i sängen och läste varsin bok)...
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Rollspelsnördar har väl inga flickvänner...

Eftersom jag är en asocial fåntratt har jag givetvis ingen koll egentligen. Så jag gör som vanligt och hittar på lite allt eftersom jag skriver...

Starta en blogg (jag vet jag vet, bloggar suger, but stick with me, it gets better)! Varje onsdag (eller vad som nu passar, men sätt en fast dag/dagar) så drar ni till en plats i stan och spenderar någon timme där. Bygga snögubbar i en park, slappa på ett fik, spana på samtliga cd-skivor i en musikaffär, whatever. Sedan skriver ni varsin recension om platsen/aktiviteten och sätter betyg på upplevelsen.

Snart kommer du bli berömd och folk kommer att be dig på sina bara knän att åka till just dom och recensera. Hobby, tid med din käresta och garanterad berömmelse!
 

[H2O]

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
178
Location
Linköping
Börja träna kendo är ingen dum idé alls! :gremgrin:
Skitbra terapi också om man har sin respektive med sig på träningarna. Ibland kan det vara mysigt att bara banka på varandra med bambupinnar :p
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,922
Location
Sandukar
Re: bäst!

Nu vet inte jag vad "dyrt" innebär, men bland det bästa jag och om bättre hälft vet är att åka på Spa och få själslig helning. Klart mycket bättre än att köpa en massa junk.

Sedan är promenader bra. På alla sätt.
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Tja, nu är det ju andra vägen om för mig men i alla fall. Maken och jag (13 år tillsammans) har i alla fall en rad aktiviteter tillsammans;
- Oundvikligt nog Sex
- Bus (allt från snöbollskastning, vattenkrig, täckesnattning till gömmande av varandras te)
- Äta, en icke föraktlig sysselsättning (tittar sorgset på midjeomfånget) men kom ihåg att äta är mer än bara inmundiga föda... det är en social konst och verkligen uppiggande för den samvaron i sällskap av levande ljus och snygg dukning.
- Lyssna på musik (och allt emellanåt ställa varandra på prov genom små musiktävlingar... Maken spelar en låt, jag får gissa antingen år, artist eller namn på låten eller allt på en gång. Eller så lyssnar vi på ett musikstycke och låter det vara basen för fantasins arbete (funkar bäst med ickevokal musik) och beger oss hän i tex jättelika grottsalar med underliga riter)
- Spelar rollspel, dah, det var ju det som fick ihop oss då. Antingen spelar vi med polaren eller bara för oss själva.
- Ser filmer, på bio, hyr eller köper.
- Läser högt (jag läser för honom...)
- Bollar problem, inom utom hemmet och allt mellan universums slut och hur vi ska få upp hyllan på väggen snyggt.
- Snickrar, reparerar, målar, diskar, tvättar... dvs allt i huset förekommande som måste göras. Ad notam, vi gör nittio procent av detta tillsammans.
- Pratar... ja det kan inte jämföras med bolla problem. För när vi pratar rör det sig om allt utöver problemlösning.
- Löser korsord (både vanliga och melodikrysset)
- Läser tyst. Ligger oftast sida vid sida och läser böcker... Maken har precis tagit igång att läsa Wheel of time (givetvis på svenska) och det kommer bli en utmaning för honom som dyslektiker att ta sig igenom hela serien. På tiden jag läser tre till fem böcker läser han nämligen en.
- Spelar datorspel, just nu så avhandlar vi Never Winter nights. Ja vi hade inte bråttom att skaffa dem och det tjänade vi mycket på... och vi spelar gärna LAN-spel så har ni bra tips på spel typ ovansagda (eller DiabloII, Starcraft etc). Glöm dock spel via Internet, vi sitter ju på gamla korkade modem juh.
- Skriver berättelser... ja iofs är det jag som skriver ner dem men vi skapar många tillsammans... se för all del här
Min tillfälliga berättarsida

- Promenader
- ser på olika platser. Nämnas kan att man i bara Stockholm kan hitta massa saker att se om man bara slår upp saker i uppslagsböcker. Förundras tex över platsen för stockholms blodbad, åk ut och kika runt på div. galgbackar, spana på riddarhuset och så vidare. Själva har vi ju bil så vi dimper runt och gör nedslag i Roslagen vid tex. Karls Kyrkoruin, Kristineholms slott (som tyvärr är privat men vi hade en polare som bodde i dess asnlutning förut), Pythagoras (norrtälje) Edsbro bruk, Skebobruk, Forsmarks bruk (ligger på väntelistan) När vi är ute och åker i Svearige så tar vi till tiden och dimper in på gamla kyrkor, fornlämningar osv.
- Konserter, musikaler och liknande brukar iofs vara dyrt. Men unnar man sig en sådan sak varannat år så är det great. Det blir något som tar med sig under året och lever med.
- Någon sa museum... och det är kul att besöka.

Det här är ju bara bråttstycken av vad vi gör... jag menar vi skottar snö, klipper gräs, slåss med trädgården, fäller träd och buskar, besöker föräldrar, vänner, går på fest, går på konvent (ok... ett då). Men huvudsaken är att vi gör det tillsammans. Och det vi inte gör tillsammans berättar vi om för varandra... och det gör att allt vi gör är ett VI.

Utan den biten skulle jag aldrig kunna fungera i ett förhållande, oavsett om jag är nyförälskad eller som nu när vi har kamperat ihop i tretton år...

Hoppas du fått någon idée av min alltför långa utläggning...
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Men kan inte ni vara ett sånt här skönt par som inte låtsas vara så djäkla unisona, då? Det är ju lite smålökigt med par som läser en och samma bok samtidigt, som hela tiden skall vara tillsammans, som hela tiden tycker ungefär en och samma saker, som aldrig längre diskuterar något intressant med varandra (för de pratar ju hela tiden med varandra om allt som händer), osv.

Det är förstås inget fel med att vara bekväma och nöjda med varandra, men låt det inte bli ett självändamål. Så länge ni är ett skönt tillbakalutat par så är ni sådana som vi singlar (eller jag) helst umgås med.

(Nej, det stämmer egentligen inte, jag vet inte vilka jag gillar mest. Om någon hade skrivit ett inlägg om att de höll på att bli för bekväma och tråkiga som par så hade jag istället skrivit att alla spexiga par som hela tiden ska vara så djäkla intressanta för varandra är det värsta jag vet.)

Men du kan ju välja att se det från den första sidan.
 

LukeFagwalker

Veteran
Joined
8 Nov 2005
Messages
175
Location
Hjärtum
min flickvän är med och spelar.

om ni kan undvara ett par hundringar (inte så dyrt) kan ni ju tra nån kul kurs på medborgarskolan. de har allt ifrån språk, yoga och segling till improvisationsteater. nåt sånt kan ni ju göra tillsammans och det är ju iallafall en gång i veckan i ett par veckor.

om ni gillar film kan ni skaffa alla filmer i en viss kategori och ha filmmaraton med en hög andra galningar. jag och min flickvän har haft Fredagen den trettonde maraton (på fredagen den trettonde), Halloweenmaraton (på Halloween) och så snart ett par nedladdningar är klara ska vi ha zombiefilmsmaraton (frågan är om det finns nån dag då tusentals zombies har dykt upp?? om inte blir det la nån helg)

// Luke Fagwalker som har en underbar flickvän
 

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
LANspel var det ja....[OT]

Nu ska vi hastigt och ganska olustigt bege oss OT. Ska bara klämma till Ettiketten i rubriken med....

Så där ja, nu så kör vi:

Med de något knapphändiga referenserna (mest vilka delar av spelen ni tyckte om, för att använda Starcraft som exempel: Basbyggnaden är en helt annan speldel än anfallstaktiken osv.)

Spel á la Starcraft (För oss nördar RTS; Real Time Strategy):
Warcraft 3: Mycket kartor som man kan skaffa på nätet, dock så inser jag att det kanske tar lite väl lång tid med modem, bra spel annars också. Kan nog hittas i en fyndlåda för ett överkomligt pris. Finns expansion också.

Act of War: Om man kan ignorera den uppenbara obalansen hos lagen (US Army äger), eller kan uppskatta den (Brorsan blev lite sur efter att jag vann för femte gången mot honom när han körde den och jag en annan) så är spelet riktigt bra. Bandesignen är ganska bra.

Båda de ovan är ganska exakt som Starcraft. Om ni däremot är mer intresserade av strategibiten och inte har något emot långa spelomgångar så är Europa Universalis 1&2 samt Hearts of Iron 1&2 nått för er. Nu har jag inte testat det i multiplayer (flerspelarläge) men Civilization 4 är ju annars klockren vinst.

LanCRPG (Computer RPG) är det annars väldigt tunnsått med, de två du har räknat upp (NwN och Diablo2) är nog bland de bästa du kan spela just nu, trots deras ålder.

/Marcus ordbajsar.
 
G

Guest

Guest
Re: LANspel var det ja....[OT]

LanCRPG (Computer RPG) är det annars väldigt tunnsått med, de två du har räknat upp (NwN och Diablo2) är nog bland de bästa du kan spela just nu, trots deras ålder.
Skulle faktiskt säga att evil islands är mycket bättre, men att man måste beställa det från ebay i usa för att överhuvudtaget få tag på det gör det hela lite knepigt, medans diablo2, NWN mm är regelrätt köttande är det mer taktiska element och smygande som gör evil islands, dessutom är vapensystemet underbart då man kan konstruera egna vapen genom ritning+material+eventuell magi samt att man gör sina egna spells.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Du har tur du. Varje gång som jag blåser upp min flickvän så börjar hon gnälla en massa på alltifrån tapeter till smutstvätt. Jag vet inte hur många gånger jag ska bli tvungen att möblera om lägenheten innan hon blir nöjd. Hade det inte varit för att sexet var så bra så hade jag gjort slut för länge sedan.
 
Top