Nekromanti Mwohaha! Alver-boken är min!

Lorindor

Veteran
Joined
27 Jun 2005
Messages
119
Yippie! :gremlaugh: Jag har lyckats få tag på Alver-boken! Och jag fick Tiraker också på köpet… En av brosans klasskamrater valde att sluta spela Eon (jag vet, väldigt sorgligt… :gremfrown:), så jag kunde lägga beslag på några av hans gamla moduler! Och mycket bra kvalitet var det på dom också. Jag fick betala 400 :- för dom båda (det var väl rimligt pris?)

Han har också gamla monsterboken (Monster & Varelser?), men eftersom jag har Monster i Mundana känner jag att den är lite överflödig. Eller? Är det mycket material som inte är med? Något som troligen inte kommer vara med i Bestialiska Folk eller Vilddjur & Bruksdjur? :gremconfused: Nån av er kanske vet...

Nu är jag bara så överlycklig! Alver-boken är ju inte så lätt att få tag på precis och jag har saknat den mycket. Men nu blir det mycket läsa av i helgen. :gremwink:

- Lorindor
 

Kanturi

Swordsman
Joined
11 Apr 2005
Messages
533
Location
Mölndal
Jag fick betala 400 :- för dom båda (det var väl rimligt pris?)
Nja... för båda i nyskick skulle det väl gå på typ 440:- eller nåt så du skulle ha kunnat pruta ner det...

Han har också gamla monsterboken (Monster & Varelser?), men eftersom jag har Monster i Mundana känner jag att den är lite överflödig. Eller?
Jag har inte M&V men jag har MiM, precis som du. Men vad jag vet så är M&V MYCKET prisvärd och har mycket annat än vad som finns i MiM... du borde ta å köp den av honom för... 150-160 kanske..

//Emil "Kanturi" Nises
 

Lord Avallach

Veteran
Joined
21 Aug 2000
Messages
142
Location
Uppsala
Jag har MoV och jag kan inte föreställa mig att det kommer finnas något som inte kommer finnas med i Bestialiska folk eller Vilddjur och bruksdjur. Det mesta som finns med i MoV finns med i MiM, fast mer utvecklat (och med snyggare illustrationer) i den senare utgåvan. Anledningar till att köpa boken är ifall du vill ha ne komplett samling eller dyl, eller ifall du inte kan vänta på att slänga in vårkänsliga grottroll i din kampanj
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,716
Location
Värnhem, Malmö
Nu känner jag mig gammal (ANT)

När de böcker jag köpt då de var nya börjar räknas som klenoder och antikviteter, är det då ett tecken på att jag är gammal?
 

GlueBall_UBBT

Warrior
Joined
16 Aug 2003
Messages
238
Location
Kallinge
Tro det eller ej, men jag gjorde något liknande. Fast min affär var bättre. Jag köpte Alver, Tiraker, Jarla, Monster & Varelser, Spelarens Handbok och Magiboken för 600 kr. Killen hade aldrig använt böckerna, han köpte dem bara för att han gillade designen på dem! När jag hittade dem hemma hos honom stod de i hans bokhylla, kunde inte ens hitta ett fingeravtryck på dem. Det var nog min bästa affär.
 

GlueBall_UBBT

Warrior
Joined
16 Aug 2003
Messages
238
Location
Kallinge
Re: Nu känner jag mig gammal (ANT)

Jag skulle kunna tro att du kan signera dina böcker som äkta veteran, men det behövs nog inte då du avstrålat så många isotoper att man kan finna spår av dig på böckerna i fråga. I alla fall om man använder Kol tolv (eller var det fjorton, är ingen naturvetare :gremtongue:) metoden.
 

Ydram

Warrior
Joined
23 Apr 2002
Messages
263
Location
Umeå
400? Då ska de vara i perfekt skick, annars så 200:- för båda... Köpte nyligen Alver på Tradera, 105:- +Frakt(Sorgernas Brunn köpte jag i samma veva) så ungefär 125:- och de var i bra skick... Tiraker behöver du inte ens köpa begangnat, finns många nya exemplar ute i butikerna. Köpte min på Collectors Point i Umeå...

Nej, jag rekomenderar Tradera om du ska köpa begangnat...
 

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
Härligt härligt...
Alvboken e alltid sjysst att ha... :gremwink:
Och vad det gäller Monster & Varelser så hade jag personligen köpt den direkt...
(men det är kanske för att det är en av de få moduler jag inte har, och en komplett samling hade vart coolt)...
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Nu känner jag mig gammal (ANT) (OT)

När de böcker jag köpt då de var nya börjar räknas som klenoder och antikviteter, är det då ett tecken på att jag är gammal?
För att svara kort & gott: Ja !!! :gremgrin: :gremwink:

/ Johan K, som känner sig på ett ungefär lika gammal som Lukas fast lite mer... :gremtongue:
 

Lorindor

Veteran
Joined
27 Jun 2005
Messages
119
Men det var i princip nyskick. Han jag köpte av hade ungefär läst böckerna en gång och sen knappt rört dom. Jag har köpt böcker i butik som var i mycket värre skick.

Men Alver-boken var jag beredd att betala lite överpris för. :gremtongue: Det är ju en klenod! :gremwink:

- Lorindor, ville bara klargöra lite.
 

Galdermester

Warrior
Joined
30 May 2001
Messages
222
Location
Norge
Tja, jeg kjøpte alver og consaber for 50kr pr stk ifra en norsk nettbutikk for en god stund siden.. Har dobbelt sett av flere bøker, greit og ha :gremlaugh:
 
Top