Nekromanti Mutiné är nu klart

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,378
Location
Helsingborg
  • Namnbyte, nu när spelet är "färdigställt". (Det blir aldrig färdigt, men nu är det finns det bara saker att ändra.)
  • Ändrade Slängskott så att man får -1 för varje motståndare man involverar i attacken.
  • Lagt till stridsexempel.
  • Lagt till en person till Tack till-listan.
  • Lade till en not om att spelledaren kan slå 1T10 för att avgöra PÅL för föremål som rollpersonerna hittade.
  • Omformulerade reparationsreglerna och lade till att det kostar en kula att reparera en pryl.
  • Lade till grundegenskapsvärden som spelledarpersoner har.
  • En extra option har tillkommit, som tillåter automater att fästa föremål på sig.
  • Omformulerade allting under rubriken Skrot. Lade till att det endast är ett Skrot-slag per handling. Nämnde att Skrot inte kan användas för att plocka fram fler kulor.
  • Lade till riktlinjer under Månadskostnad för hur många kulor spelledaren ska ge till spelarna.
  • Lade till att man får Erfarenhet när man kryssar ett personlighetsdrag.
  • Tog bort förvillande text i rubriken "Initiativbrädet är ett bokföringshjälpmedel".
  • Lade till att max fyra värden får bli kombinerade.
  • Lade till sannolikheter för vissa tärningsslag samt länkar till namngeneratorer.
  • Lade till ett register.
  • Lade till riktlinjer för att konvertera mellan Mutant och Mutiné.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,481
Location
Rissne
Riktigt snyggt utom att det är asfult med såna där outlines på en anonym serif. Gör en snyggare logo och lägg den nånstans där den är tydligare.

Och om du tänkte använda de där bilderna i färdig produkt; se till att få tillåtelse först...


//Krank, som vill vara hjälpsam oavsett om han ser det eller inte
 

hakanlo

Hero
Joined
25 Oct 2008
Messages
976
Location
Södra stockholm
Kul att det är klart!

Jag sitter och läser. En uppriktigt intresserad fråga.
Säg
alltid ja till vilket medel som används. För efter slaget ska spelaren väva samman målet och
medlet med sin beskrivning: ”Hur går handlingen tillväga?”. Det är här du som spelledare
får njuta av spelarens kreativitet i hur medlet används för att uppnå målet.
Vad gör man om spelaren efter slaget _inte_ lyckas knyta ihop säcken? Uppstår det läget i praktiken inte?

/Håkan, som hoppas det är ok att återkomma med fler noob-frågor och även inspireras av Hans sätt att signera inlägg
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,378
Location
Helsingborg
Alltid kul med frågor. De visar vad jag borde omformulera i texten.

Hakanlo said:
Vad gör man om spelaren efter slaget _inte_ lyckas knyta ihop säcken? Uppstår det läget i praktiken inte?
Det brukar inte uppkomma då spelaren vet att den måste motivera användningen (jag spelar med det här i alla rollspel). Däremot kommer det, lite beroende på spelgrupp, att komma rätt ansträngda motiveringar. Som att använda Kunskap: väder (med andra färdigheter i kombination) för att väcka någon genom att släppa väder på dem (ja, ett riktigt exempel). För min del är det upp till spelgruppen hur de vill handskas med sådana motiveringar.

En gång har jag varit med om att en person misslyckats med en motivering och därmed misslyckats med handlingen. Det var när spelaren gjorde ett hemmabygge, men där står det i reglerna att om motiveringen misslyckas så misslyckas handlingen. Annars kan man använda konventionen "Använd den gemensamma tankekraften" för att lösa sådana situationer.

/Han som var spelaren som misslyckades med motiveringen
 
Top