Nekromanti Mutanten gör entré

Mutanten

Hero
Joined
27 Dec 2014
Messages
1,022
Vem är Mutanten? I rollspelssammanhang är jag är en gammal rollspelare från "det glada 80-talet" som sakta börjar hitta tillbaka till hobbyn efter många års uppehåll. Jag började som så många andra svenskar att spela rollspel på 80-talet med rollspel som Mutant och Drakar & Demoner för att därefter fortsätta med Lancelot Games rollspel Khelataar, Wastelands och Western. Vi spelade även andra spel som Stjärnornas krig, Sagan om ringen, Kult och ett och annat utländskt rollspel.
 
Joined
1 Feb 2013
Messages
669
Location
Nibiru
Välkommen hit!

Med ett sånt forum-namn kan jag ju inte låta bli att tipsa dig om det nya Mutant som släpptes så sent som i år, mer info finns här. :)
 

Mutanten

Hero
Joined
27 Dec 2014
Messages
1,022
Tack alla! Och tack för tipset om nya Mutant Tomas även om just uttrycket "nya Mutant" ger mig rysningar. "Nya Mutant" påminner mig om Äventyrsspels Nya Mutant. Jag köpte faktiskt Mutant År 0 i present till en kompis. Jag köpte spelet av ren nostalgi och vi har bara bläddrat i Mutant År 0 men jag tycker så klart att det är jätteroligt att spelförlag som Järnringen och Fria Ligan har återupplivat Äventyrsspels klassiska Mutant. Jag läste någonting om att Mutant Year 0 är på gång och jag håller tummarna för att utlandssatsningen kommer att gå bra. Jag gissar att det är i framförallt USA som "de stora pengarna" finns i rollspelshobbyn och det finns några pengar att göra på hobbyn överhuvudtaget. Spelgruppen diskuterade att spela Mutant UA eller Mutant År 0 innan jag gav mig på idén om att spela den multigenre kampanj som jag har beskrivit mer i detalj i en annan tråd här i forumet. Jag blir tillfreds inombords av bara tanken på den lila Mutant-boxen, rollformulären, den blåa T4:an, den gula T10:an, den gröna T8:an, de orangea T6:orna eller vilka färger det nu var på tärningarna. Det finns inget rollspel som har imponerat mer på mig än just Äventyrsspels lila/klassiska Mutant.
 
Top