Gamla Mutant eller Mutant 2
Hmm... det beror på vad du vill spela /images/icons/wink.gif
Spelen är ruskigt olika, Gamla mutant är ett efter-katastrofen spel i ett samhälle som sakta håller på att återhämta sig efter katastrofen. Det har gått ca 400 efter civilisationens undergång. Den teknoligiska nivån är litet blandad med flintlåsvapen och några få fungerande reliker från en tiden innan.
Mutant 2 är samma värld, litet längre fram i utvecklingen. Den teknologiska nivån är högre och civilisationen har växt sig starkare.
I Nya Mutant har världen inte riktigt gått under så det är väl ett cyberpunk-sf spel på något sätt... Jag rör inte vid det med tång då jag fortfarande är upprörd över att de ger ut ett helt nytt spel under samma namn.
Mutant Cronicles vet jag inte så mycket om, så jag bör nog inte uttala mig. Jag tror det spinner vidare på Nya Mutants värld eller i.a.f. något liknande.
I min ringa åsikt bör du köpa Gamla mutant, Mutant 2 och alla tillbehör du kan få tag på till den utgåvan. De senare utgåvorna ger jag inte mycket för då man i min mening förlorat allt som gjorde Mutant orginellt och intressant. Utforsking blev splatter, spänning blev stora axelskydd och enorma vapen. IMHO /images/icons/wink.gif