Mutant Year Zero Zone wars - Bra och finns det planer för framtiden?

Ram

Skev
Jag jagar ett nytt skirmish-spel och kikade på Zone wars. Någon som spelat det? Är det bra? Och någon som vet något om det finns planer på fler set? Det verkar riktigt trevligt, men om det redan stannat av så känns det inte lika kul...

Jag jagar ett nytt skirmish-spel och kikade på Zone wars. Någon som spelat det? Är det bra? Och någon som vet något om det finns planer på fler set? Det verkar riktigt trevligt, men om det redan stannat av så känns det inte lika kul...
Jag speltestade det på GothCon häromåret och hade klart skoj. Enkelt upplägg, och fyra spelare var klara på 90 min med ett scenario, inklusive att vi lärde oss reglerna. Rätt sorts småskaligt för min smak. Jag gillar det.

Med det sagt vet jag exakt noll om planerna framåt.

Finns det stöd för att skapa egna grupperingar/fraktioner? Det hade annars varit ett kul sätt att spela med egna minis och expandera spelet

Jag har provat några gånger och även om jag vanligtvis inte spelar så mycket figurspel så tyckte jag att det var riktigt kul.

Det finns regler för att göra egna gubbar, men jag har inte prövat det själv.

Även egna grupperingar? Saknar IMM för en femte spelare.
Detta! Skulle vilja se minst två olika IMM grupperingar, en Ex- enklav och en zon -överlevare (lite som en viss grupp i år noll zonsektorn med dödsklotet)

Back