Nekromanti Mutant undergångens arvtagare

Karrgoot

Veteran
Joined
23 Jan 2013
Messages
15
Hej, min namn är Mathias Erik Eugen Stenman. Jag är en sökare efter sviken information. Anledningen varför jag kontaktar dig är att jag letar efter information, äventyr och annat material som är släppt till mutant undergångens arvtagare.

Vad jag söker specifikt just nu är, men jag tar all hjälp jag kan få dag på, även om det är andra saker jag inte nämt.

De bågnande bukarnas natt var ett Uppcon äventyr, vet inte vilket år det är ifrån, förutom att det är inte samma Uppcon som är i dag.
Heliografstation 44, ett SSK äventyr, har ingen aning om vilket år det är ifrån.
Muskö Zonmara ett BSK äventyr 2005.
Det förlorade Paradiset ett BSK äventyr 2004 eller 2006

Vet ni någonting mer om Mutanten med monofilamentpiskan? Jag har äventyret men det skulle komma mer till det man det kom inte, av vad jag kan få reda på.

Jag letar även efter exemplar av fanzinet Den Fjättrade Gåsen 1-4 samt nättilägg som släpptes till tidningen, spesefikt DFG8-Fronten.pdf är intresent.

Med vänlig hälsning Mathias Stenman

salmiak_balken_666@hotmail.com
 

Karrgoot

Veteran
Joined
23 Jan 2013
Messages
15
Fins det någon som har hvar saker från järnringens gamla biobunker!

Hur får man tag på Carl “Älge Skog” Carlsson, han skrev saker till mutant
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,920
Location
Ludvika
Jag har för mig att jag laddade ner allt som fanns upplagt för nedladdning från järnringens gamla forum innan de lades ned, om det är intressant? Tyvärr inget av det du nämner i första inlägget.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,264
Rymdhamster;n317199 said:
Jag har för mig att jag laddade ner allt som fanns upplagt för nedladdning från järnringens gamla forum innan de lades ned, om det är intressant?
Det får du hemskt gärna studsa över till mig!
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,920
Location
Ludvika
Khan;n317205 said:
Det får du hemskt gärna studsa över till mig!
Right-O. PM:a mig en mailadress så zipar jag ihop och mailar över ikväll när jag kommer hem.

Det gäller alla andra som vill ha också.
 

Karrgoot

Veteran
Joined
23 Jan 2013
Messages
15
Uppdatering
[FONT=Scala Sans, sans-serif]Hej, min namn är Mathias. Jag är en sökare efter svunen information. Jag letar efter information, äventyr och annat material som är släppt till mutant undergångens arvtagare, eller hmma skapade guldklimpar.[/FONT]

[FONT=Scala Sans, sans-serif]Vad jag söker specifikt just nu är, men jag tar all hjälp jag kan få dag på, jag tar vad som hälst folk vill dela med sig till mig.[/FONT]

[FONT=Scala Sans, sans-serif]De bågnande bukarnas natt var ett Uppcon äventyr, vet inte vilket år det är ifrån, förutom att det är inte samma Uppcon som är i dag.[/FONT]
[FONT=Scala Sans, sans-serif]Heliografstation 44 svarar ej, ett SSK äventyr, har ingen aning om vilket år det är ifrån.[/FONT]
[FONT=Scala Sans, sans-serif]Muskö Zonmara ett BSK äventyr 2005, författare Carl Älgeskog Carlsson.[/FONT]
[FONT=Scala Sans, sans-serif]Det förlorade Paradiset ett BSK äventyr 2004 eller 2006 [/FONT]
[FONT=Scala Sans, sans-serif]Vredens Druvklot till BSK/Borcon 2003[/FONT]
[FONT=Scala Sans, sans-serif]Ön ett äventyr Sävcon VII[/FONT]

[FONT=Scala Sans, sans-serif]Vet du någonting on Mutanten med monofilamentpiskan? Jag har äventyret men det skulle komma mer till det man det kom inte, av vad jag kan få reda på.[/FONT]

[FONT=Scala Sans, sans-serif]Jag letar även efter exemplar av fanzinet Den Fjättrade Gåsen 1-4 samt nättilägg som släpptes till tidningen spesefikt DFG8-Fronten.pdf är intresent. Har varit i kontakt med Peter Lexelius och det var en dead end. Mycket försvan i en flytt.[/FONT]

[FONT=Scala Sans, sans-serif]Och fanzinet Traffaut, det enda jag vet är att Hans Stenström var Redaktör med epost hans@traffaut.cjb.net som inte fungerar.[/FONT]

[FONT=Scala Sans, sans-serif]Om du vet om någon som har sparat något från gammla Järnringens låsta SL forum "Biobunkern" så vore jag taksam.[/FONT]

[FONT=Scala Sans, sans-serif]Hur får man tag i Carl Älgeskog Carlsson.[/FONT]

[FONT=Scala Sans, sans-serif]Med vänlig hälsning Mathias Stenman[/FONT]
[FONT=Scala Sans, sans-serif]salmiak_balken_666@hotmail.com[/FONT]
 

carl_ohrn

Veteran
Joined
7 May 2018
Messages
30
Fins det någon som har hvar saker från järnringens gamla biobunker!

Hur får man tag på Carl “Älge Skog” Carlsson, han skrev saker till mutant
Uråldrig fråga som kanske har blivit obsolet med tiden. Men nu är jag här i alla fall...
Mathias och jag har redan haft kontakt, så jag tror allt är fixat. Annars så gör vi ett nytt försök.
/Carl (Älge)
 

lupmet

Swordsman
Joined
19 Feb 2014
Messages
593
Location
Göborg
Jag har sett flera projekt att sammanställa allt material till Mutant – men jag har hitintills inte sett något varaktigt resultat. Någon som vet hur det går med initiativen?
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,302
Location
Kullavik
Vet inte hur aktuell frågan är längre, men jag kan ge lite tips utifrån att Alexandria har en ganska välfylld samling när det gäller konventsscenarion till MUA och där vi fått medgivande från resp. scenarioförfattare:

Traffaut #1 (oklart om det gjordes fler) finns för nedladdning efter medgivande:

Den Fjättrade Gåsen har vi dessvärre blivit nekade att lägga upp.
 
Top