Nekromanti [Mutant: UA] Spela sig upp genom samhället

sakara

Veteran
Joined
29 Jun 2007
Messages
119
Jag har funderat länge på att starta en till kampanj i M:UA. Settingen startar i Hindenburg och spelarna kommer vara IMM, MM, Psi, MD, MMD. Jag lämnar avsiktligt ut robotar för att de inte passar en sådan här setting.

Rp kommer att bo på gränsen mellan kopparberget och Hundängen. Detta sätter dem i centrum för den största konflikten i Pyrisamfudet, mutantfrågan. tänkte låta dem tillhögra ett fristående gäng som försöker överleva vardagen.

Första äventyren kommer vara för att ge en tydlig bild om hur samhället fungerar. verkligen visa på hur de olika konflikterna mellan klasser och status är. Samt att svetsa ihop gruppens spelare. Karaktärerna i sig kommer att ha känt varandra länge men spelarna är till stor del nya för varandra.

grundtanken är att spelarna ska ges stora friheter i hur spelet kommer att flyta på. Dvs det kommer att finnas äventyr redo att användas men spelarna kommer att vara extremt drivande i hur det hela utvecklas.

Funderar på att ha deras gängs utveckling som bas för olika konflikter och äventyr. På både gott och ont. folk kan dö och nya kan komma.



Så förslag, tycke och sånt vore skitkul =)
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,723
sakara said:
Så förslag, tycke och sånt vore skitkul =)
Jag har inte tid att skriva så mycket mer än ”Det låter som den Mutant-kampanj jag helst av allt skulle vilja spela” just nu, men jag kanske återkommer. :gremsmile:
 
Joined
31 May 2007
Messages
402
Location
Stockholm
Låter coolt. Har för mig att den gode Watson spelade en liknande kampanj fast placerad i Pirit, minns det från Järnringens forum. Han kanske har tips!
 

sakara

Veteran
Joined
29 Jun 2007
Messages
119
det enda jag vet att Watson var sl för var en grymt bra krönika om hela kampanjen. kan visserligen vara integrerad i den
 
Joined
31 May 2007
Messages
402
Location
Stockholm
Som jag minns det var gangsterkampanjen i Pirit nåt Watson testade på efter UA-kampanjen. Vet inte hur aktiv han är här, men han har en ny MUA-krönika borta på Ligans forum, så du kan ju alltid skriva en rad där om du vill. :gremsmile:
 

Mäster

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
76
Vi spelade under en period en kampanj i Hindenburg som klart liknar det du har i åtanke. Industraliseringen och dess problematik, mutantfrågan och arbetarnas rättigheter.

Händelserna ägde rum parallellt med äventyret En helkväll på Termopolium om jag minns rätt och fokuserade kring agitator Leo Lagun vid Skarprättarfabriken. Det startades en fackföreningstidning som belyste problemen på fabriken, revolution etc. Vi gick på sockermatch och slogs med huliganer, hängde på syltor och satt på redaktionen och raljerade. En annan tanke är väl att köra spelet mer som The Warriors. Det låter lite som att köra Teknochock fast i Mutantmiljö.

Tror i huvudtaget att Mutant är ett excellent spel att kör tematiska händelser kring spelarna tillsammans med en mer fokuserad kampanj. Det finns mångra intressanta tema som lätt kan tas upp och behandlas av spelarna samtidigt som de kan härja ute i förbjudna zoner. Det är på något vis det som binder samman händelserna när man befininer sig på civiliserad mark. Vi har också exempelvis firat jul med alla bestyr som hör därtill samt drivit bageri samtidigt som vi spelat kampanjen Undergångens arvtagare.

Mäster Johan
http://www.boningen.org
 
Top