Nekromanti Mutant:UA & lite uppvärmngsäventyr.

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Hej på er!
Har återigen sparkat igång en Mutant:UA-kampanj.
Vad jag vill fråga er är lite om vilka äventyr som har lite av en röd tråd till de lite större kampanjerna. Jag har inlett med äventyret De 7 Mutanterna & nu har vi börjat med Döden vid Hertz kanal, men sen då?? Vad/vilka äventyr skulle du dragit igång efter Döden vid Hertz kanal?

MvH Johan K
 

Botulf

Rage Paladin
Joined
25 Dec 2008
Messages
1,209
De 7 Mutanterna, Döden vid Hertz Kanal och Midnattsvatten utgör väl en trilogi som jag förstått? Så sistnämnda kanske borde vara nästa steg?
 

Patrick Bateman

Warrior
Joined
25 Oct 2000
Messages
224
Location
Stockholm
@Johan K
Lämpligt vore att starta UA-kampanjen med Pirit-boken efter DpHk. Även om du inte skulle ha fortsättningen på kampanjen, skulle jag ändå rekommendera att äventyra i Pirit och på Frihetens slätter. Det är en av de mest dynamiska miljöerna i Mutant, där du både kan spela stadsäventyr och intrigmakande med alla falanger i staden Pirit eller ge dig ut på Frihetens slätter för att tampas med levergökar, rubbitar och motormarodörer. Man skulle kunna spela de färdiga äventyren i Pirit-boken för att sen plocka upp de trådar som finns kvar och spinna vidare på en egensnickrad kampanj i området.

Men jag är osäker på vilka köpta äventyr du har? Eller menar du vilka gratisäventyr man borde spela? Om det gäller gratisäventyr så är Midnattsvatten en lämplig fortsättning, ja.

Efter Midnattsvatten blir det dock lite svårare. Jag skulle föreslå "Den vrånge, den dryge och den nedrige" som finns bland de gamla nedladdningsbara filerna. Äventyret är egentligen tänkt att utspela sig i de nordligare delarna av Pyri, men borde utan större svårigheter kunnas anpassas till Pirit och Frihetens slätter.

Om det är något av de gamla, nedladdningsbara filerna du saknar finns alla här. De har tidigare lagts ut med länk på Järnringen-forumet, i samband med att hemsidan (men inte forumet) slutade fungera och filerna gick off-line. Jag antar/förutsätter därför att Järnringen har gett sitt tysta medgivande till att de sprids vidare.

@Schtajner
Nej, äventyren är inte någon trilogi. Däremot är de geografiskt belägna för att passa en tänkt kampanj som börjar i Hindenburg med Vid regnbågens slut, tar vägen förbi Örebåga och Hertz kanal och fortsätter med Pirit - Den innersta kretsen. Någon enstaka SLP kan återkomma, men annars har äventyren egentligen inget med varandra att göra.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Sorry för ett sen svar & framförallt tack för svaren!
Jag har alla köpta äventyr, inklusive spelarboken.. Så man har ju lite att gräva i så att säga..
Midnattsvinter låter ju klart intressant att fortsätta med efter Döden vid Herts kanal.
 

Vidugavia

Veteran
Joined
14 Sep 2008
Messages
35
Tänk på att Midnattsvatten är ett äventyr med väldigt många aktiva spelledarpersoner vars handlingar och agendor är viktiga för berättelsen. Man behöver läsa på en hel del för att komma ihåg alltihop.

Ett tips är att väva ihop saker som diskuteras på båten i Midnattsvatten med vad som kommer hända senare i kampanjen. Spännande platser som Vråålet kan refereras till i diskussionerna kring olika expeditioner.
 

ollevarm_UBBT

Veteran
Joined
26 Sep 2005
Messages
5
Jag har spelat alla de äventyren innan men jag valde att spelarna inte skulle köra dem. Vi körde annat för att ge dem lite erf. Däremot använde jag dem till att ge spelarna intressanta artiklar att läsa om i polisgazetten, för att skapa en större värld liksom. Så de kände till "Lyckoriddarna". Sedan kastade jag in Kalabaliken i karle och de fick träffa dem och samarbeta. Det var en superbra kampanjkrydda i UA.

Olle
 

mvessla

Veteran
Joined
10 Dec 2011
Messages
22
Location
in Orbit
Hej!

Läser och tänker; finns det plats för en till spelare?

Spelat Mutant 2089 samt första varianten av Mutant (och en del andra medeltida rollspel, EON, D&D, etc.) och är nu intresserad av att finna en spelgrupp för att ta upp spelandet igen.

Mvh, Mvessla
 

Eranthis

Veteran
Joined
9 Jul 2009
Messages
59
Location
Lund
Mutantkampanj

Jag håller med ovanstående om upptakt till mutantkampanj. Johan, jag har några hemmasnickrade äventyr som du kan få och som är skrivna för att introducera till Mutant UA:s värld. Mejla mig bara så skickar jag tillbaka filerna.

Jag vill också passa på att knuffa för en annan mutantgrej:

Det finns en liga på sajten xperteleven.com som har mutanttema. Ligan heter Pyriska Ligan och mutantfaktorn är hög. Så vill du vara med och spela socker gå in på:

http://www.xperteleven.com/?lid=211124

Just nu behövs nya coacher. Det är gratis!
 
Top