Nekromanti Mutant UA i Umeå

Papi

Veteran
Joined
22 Feb 2014
Messages
12
Drar en vild chansning och kollar av ifall det finns någon ledig eller blivande grupp som kör MUA i Umeå? Varit ifrån spelandet 2 år nu och suget börjar infinna sig igen. Har under denna tid läst mycket rollspel och satt mig in i denna för mig gömda (gått under min radar) skatt och blev riktigt peppad. Spelat till och från i 30 år, med mer eller mindre långa uppehåll. Väl mött
 

Hubarth

Veteran
Joined
10 Apr 2012
Messages
131
Location
Gbg
Efter en flytt så har jag traumatiskt nog tappat bort alla mina rollspelsvänner och skulle gärna hitta nya! Under tiden har jag samlat på mig rollspel så att det sannolikt kan spelasdagligen fram till (och en bit bortom) pensionen. Mutant År Noll har jag SLat grundkampanjen men resten har jag inte läst igenom. Spelar (eller SLar) gärna!
 

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
820
Location
Umeå
Jag är en rollspelare/spelledare som saknar spelgrupp. Har mest spelat det ursprungliga mutant och endast spelat en del fristående ströäventyr i mutant ua och år 0.
 

Papi

Veteran
Joined
22 Feb 2014
Messages
12
Jamen dåså, lät inte så hopplöst som jag trodde :) Mutant år 0 har jag spelat och snabbt konstaterat att jag har mycket svårt för förenklade spelsystem. Är av det slaget att jag gillar när karaktärskapandet gärna får ta en timme och att karaktärsutveckling spelmekaniskt under kampanjens gång är lika central som settingen och rollspelande. Inte powergaming fullt ut, men ett par pinnhål nedanför. Är sugen på vara spelare. Tänker att 3 spelar samt SL är fullgott att köra igång med. Har ev en gammal rollspelsräv till jag kan få med. Hur går vi vidare? PM? Kan bistå med lokal i stan
 

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
820
Location
Umeå
Papi, Jag svarade på ditt PM.

Tre spelare låter lagom stort, lättare att få ihop alla när det väl är dags. Som småbarnsförälder är det svårt att vara spontan och bestämma samma dag att vi ska spela (vilket är anledningen varför min senaste rollspelsgrupp dog ut). Jag ser gärna att vi säger att vi regelbundet spelar en viss dag i veckan eller i varje fall bestämmer flera dagar i förväg när vi ska spela.

Jag har inget mot att vara SL, men jag är inte helt bekväm med reglerna/världen i Mutant UA så i sådana fall så vill jag gärna spelleda något annat.
 
Top