Nekromanti Mutant-tv-serie?!

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Hybris [OT]

Jo jag tror de hette Hybris.

Så din bror medverkade där. Det är en liten värld

Ja visst är det! Kul att någon här sett filmen! :gremwink:
Han syntes dock inte på bild. Lite Kultfakta (Tog termen från aftonbladets TV:bilaga... :gremsmile: ): Kultfakta 1: En Radio som de lyssnar på tillhör min plastfarsa. Kultfakta 2: Trumsettet de spelar på tillhör min far.

/Herr Balderk, rekomenderar No Law 4000 också

Edit: Ändrade en särskrivning :gremsmile:
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Hörru Chrull.

Skulle du inte åka och hälsa på mig ens för en sådan sak :gremtongue:

/Alexander Gyhlesten
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Mutant-tv-serie?! [OT]

I rollspelet Vampire (och därmed antagligen i TV-serien Kindred) så dör inte vampisar av en påle i hjärtat - de blir "bara" paralyserade så länge pålen är kvar.
 

jbergman

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
150
Location
Stockholm
Jag kan lika gärna sälla mig till pessimisterna och säga att jag inte tror särskilt mycket på det där projektet. Det tidigare filmprojektet Zombienoid byggde förvisso på en kul idé, men genomförandet var faktiskt lite taffligt.

Jag önskar förvisso Jonas Wolcher all framgång, och jag vet väl praktiskt taget ingenting om det här projektet, så även jag kan ju hoppas.

Eftersom det har varit en del snack om budget i tråden kan jag väl säga att som jag har förstått saken så hade Zombienoid en budget på 3000 spänn plus mat. (Matkostnaden stod sponsorer för, om jag har tolkat Wolchers uttalanden korrekt, men jag kan ha fel.)

3000 spänn är i alla fall inte särskilt mycket när man snackar film, så om det inte har dykt upp en bunt sponsorer med feta sedelbuntar så ska vi nog inte hoppas på för mycket.

/Jakob
 

roobin

Veteran
Joined
29 Jan 2001
Messages
23
Location
Ekshärad
Ett par svar! (Kanske)

När jag köade för Premiärbiljeter träffade jag en som jag knappt kände sen förrut (Har inte sett honom sen vi spelade Mutant(!) för ett par år sen på ett konvent). Han är tydligen med i projektet, manusförfattare bla. och hade med några av bilderna som fanns på sidan och visade upp. Serien ska inte utspelas i stadmiljö, som rollspelet mestadels gör, utan vara mer åt wastelandhållet. Och så är det samma folk som producerat Cleo (svt) som prducerar detta (också svt). Så lite pengar borde de ju i så fall ha.
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Ojdå?

Samma som producerar cleo? Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta! :gremsmile:
Nej jag skämtar bara! Det kommer ju in pengar i serien, men frågan är bara: Vad vet de om Mutant? Eller står de bara för pengarna?

/Herr Balderk, gillar f ö Cleo
 
Top