RECENSION Mutant R*Y*M*D

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,923
Så vitt jag minns var det bara mutantäventyret Ypsilon 5 som hade aliens - och öh en helt annan vision av Mutant 2089 än vad som sedan utvecklades.
Nja. Äventyren Drakens land och Drakens öga hade också aliens. Och Den förbjudna staden har en varelse som tekniskt sett inte är en alien men som är så uppenbart inspirerad av en xenomorph att det lika gärna kunnat vara en sådan.
 

Lawgiver

Veteran
Joined
6 Nov 2001
Messages
49
Location
Linköping
Det jag gillade och fortfarande gillar med RYMD är just att det känns realistiskt på något sätt (även om det såklart verkligen inte är det). Det är inte så utflippat som MC och jämfört med det enda andra spelen som var tillgängliga för mig (Mutant och Drakar och Demoner) så var det på något konstigt sätt det mest relaterbara.

Det som slog mig i modern tid är hur mycket mer sci fi det är jämfört med dieselpunken som kom med MC. Jag föredrar verkligen det och det är något jag vill lyfta fram mer. Mindre ondska, inga muterade djur och mer moderna och till viss del realistiska sci-fi inslag så har man ett grymt coolt spel.
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,617
Location
Uppsala
Och Den förbjudna staden har en varelse som tekniskt sett inte är en alien men som är så uppenbart inspirerad av en xenomorph att det lika gärna kunnat vara en sådan.
Konsekvensen av att spelskapare, som en kollega uttryckte det, "aldrig läst några böcker och bara sett två filmer om och om igen". ;)
 
Top