Nekromanti Mutant: Mest ikoniska bossen

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,467
Med anledning av liknande tråd om Drakar och Demoner.

Vilken skurk, eller boss, är mest ikonisk, alla varianter av Mutant?

- Dråparträdet i Mos Mosel?
- Det Stora Vråålet i UA-triliogin?
- Betraktarna?
- Algeroth, Krigets Apostel?
- Terminatorn i "Skuggan av en Avrättning"? Eller för den delen vilken robot som helst av modell "Arnold Terminator"....
- Hydran
- Någon helt annan?
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,467
Hupp nu blev det lite fel! Förstod inte att det var ett missförståd
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,922
Location
The Culture
Mutant lider lite brist på minnesvärda skurkar. Den fiende som alltid symboliserat spelet för mig är haren Harold från "I reptilmännens klor". Bilden på honom användes i en reklambroschyr och fick mig väldigt nyfiken.
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,112
Location
Tindalos
Klonerna Alice i Järnringen. Lättklädda damer i bikini med revolverhölster vid höften.... ikoniska!
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,545
Location
Slätta
Cybern i Necropolis/Bris brygga. Som dråparträdet (som är klar tvåa för mig) fast i större skala.

En av de coolare kampanjer som jag spelat i Mutant var för övrigt när våra karaktärer misslyckades i Mos Mosel och dråparträdet spred sig över närmare en femtedel av Pyrisamfundet.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,320
Location
Kullavik
Är man nostalgisk skulle jag säga Dråparträdet eller eventuellt Cybern i Grå Döden, men i sin helhet så tycker jag Hydran är helt oöverträffad.
 

daflum

Veteran
Joined
21 Jul 2011
Messages
159
Location
Hjärtum
Hydran helt klart, som både lyckas kombinera den otroligt sluge ärkeskurken som gömmer sig i skuggorna med att även vara en dödsmaskin rent fysiskt och psykiskt
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,467
För mig går det inte att slå Dråparträdet i Mos Mosel på ren nostalgi - mitt första rollspelsminne - men håller med om att Hydran är den mest övertygande och genomarbetade mutantskurken.
 
Top