Nekromanti Mutant lila version

LGS

Veteran
Joined
24 Feb 2002
Messages
88
Location
Hindenburg
hejjj... det är Juck som skriver..........




Är det nån som har den första regelboken med mutant.....

Eller man kan säga så här är det nån som vill sälja den---....

Jag skulle kunna ge mycket pengar för den.










I LOve MUTANT
 

kalcidis

Hero
Joined
30 Jul 2000
Messages
893
Location
Östbergahöjden
fyndplanen?

vad är fyndplanen för ngt? De visar en bild av den på rollspelsmuseumet alvione. Jag har aldrig sett den dock och mitt mutant hemma har aldrig haft ngn fyndplan.

Ngn som vet och kan förklara?
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: fyndplanen?

Fyndplanen var ett litet spel-i-spelet som man skulle använda för att se om ens rollperson lyckades klura ut hur man använde diverse hi-tech-fynd man kunde hitta. Man började på "start"-rutan och skulle ta sig in i "mål"-rutan inom ett visst antal slag med T4 (5-15, beroende på fyndets komplexitet). Kom man i mål så hade man listat ut hur det funkade, åkte man ut så låg prylen så pass över ens fattningsförmåga att man aldrig kunde haja den, och om man bara inte "hann" så hade man inte förstått den man kunde få den förklarad för sig. En rollperson med hög Intelligens kunde ignorera de första fyrorna han slog (fyror ledde bort från mitten/målet) medan en med låg intelligens var tvungen att ignorera de första ettorna (som ledde in).

I Mutant 2 ersattes fyndplanen av en Fyndbonus som berodde på Intelligens och Utbildning. För att förstå ett fynd skulle man helt enkelt slå fyndbonus plus en tärning (kommer inte ihåg vilken) och komma upp i ett värde beroende på fyndets komplexitet.

I Cybermutant behövdes inte sånt tjafs eftersom folk fortfarande hade koll på hi-tech-prylar.
 

kalcidis

Hero
Joined
30 Jul 2000
Messages
893
Location
Östbergahöjden
Re: fyndplanen?

finns det ngn chans att man skulle kunna få den inscannad om det ifnns möjlighet? Eller anses det vara att bryta mot lagen även om jag äger spelet?
 
Top