Nekromanti Mutant Chronicles

Primas Antonio

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
182
Location
Göteborg
Brödraskapet

Hmmm... Personligen tycker jag att det är en ganska enkelspårig värld även om miljöerna varierar. Det är samma fem MegaKorpar överallt.

Dock finns det något som är väldigt, väldigt dåligt i MC. Brödraskapet. Bara ett stort skal utan innehåll. Jag menar, de säger bara att ondskan är ond och fördömer den. Hur kan de fylla en hel bok med det?
Dte är ingen religion utan bara de är bara allmänt goda. I MC förekommer godheten bara som motsats till ondskan. Om Brödraskapet hade tjänat ett högre syfte hade kanske MC varit åtminstone på gränsen till bra, men nu är det inte så.

- Antonio, som fylls med avsmak då MC nämns.
 

Lord Gehenna

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
58
Location
Göteborg
Re: Brödraskapet

Du har nog inte riktigt förstått det där med brödraskapet tror jag. Att säga att brödraskapet är goda är ungefär som att säga att spanska inkvisitionen var god. Brödraskapet är visserligen en motpol mot mörkret, men de är lika fruktade av mänskligheten. Och med tanke på att varenda medlem av andra direktoriatet har fler befogenheter än någon underrättelsetjjänst så är det inte så konstigt.

Så jag håller inte med dig. Brödraskapet är inte goda. De bekämpar bara en personifierad ondska.

Och dessutom är ondskan subjektiv...

- Lord Gehenna -
 

duvan

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
217
Location
The Hood i Gävle (sätra)
Re: Om jag får fråga

Mutant RYMD var mitt första rollspel och Kirkwood mitt första äventyr och jag tyckte att spelet vasr ganska okej.
Men det lilla jag hat sett av MC så verkar det kännas mer maxat om ni förstår vad jag menar.
 

Lord Gehenna

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
58
Location
Göteborg
Re: Om jag får fråga

De verkar vara baserade på Mutant 2080s regler, vilket gör att man faktiskt kan döda någon genom at skjuta honom med en pistol i huvudet, på ett skott!

Kan man i MC också. Med en Punisher är det dessutom rätt lätt. Problemet är att träffa huvudet. Förstås med rustning är det en annan sak.

- Lord Gehenna -
 

MacGyver

Veteran
Joined
17 May 2000
Messages
8
Location
Stockholm, Sverige
Re: Om jag får fråga

De [reglerna] verkar vara baserade på Mutant 2080s regler, vilket gör att man faktiskt kan döda någon genom at skjuta honom med en pistol i huvudet, på ett skott!

Vilket enlig mig är en av spelets stora nackdelar. Inte att man kan döda någon med ett skott i huvudet (vilket man som någon nämnde kan i MC också), utan att striderna är alldeles för dödliga. Man kan stoppa nästan vem som helst med ett skott från nästan vilket vapen som helst i vilken kroppsdel som helst. Reglerna lämnar inte mycket plats för de heroiska, actionfyllda äventyr som världen verkar vara skriven för. De är säkert mer realistiska än MCs. Men om inte världen är realistisk, varför ska reglerna vara det?
De dödliga reglerna mer eller mindre tvingar en dessutom att dra på sig en av de allmänt hatade megarustningarna för att ha en rimlig chans att överleva en strid.

Mvh
Jonas
 
Top