Nekromanti Mutant Chronicles

Hyperrymden

Vi har diskuterat rymdskepp i hyperrymden en hel del. Vad skulle egentligen hända om Lando tog Millenium Falcon i slutstriden och gick över i hyperrymden rakt in i Dödsstjärnan. Skulle den explodera då av den massiva kraft som rymdskeppet skapar när det kör rakt in i rymdstationen? Någon som har någon vettig teori?

/Emil
 
Re: Hyperrymden

Hmm, det är en klart intressant sak det där.
Allt har ju en "skugga" i hyperrymden, så jag tror att det antagligen skullle bli en J**** smäll. Eller så skulle antagligen skeppets sensorer slkå larm om att det ligger nått ofantligt stort i vägen. Då skulle jag nå få skrämselhicka om jag råkade se Dödsstjärnan dyka upp framför mig.

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>
 
Re: Hyperrymden

"Vad skulle egentligen hända om Lando tog Millenium Falcon i slutstriden och gick över i hyperrymden rakt in i Dödsstjärnan."

Vad som skulle hända är att Falkens hyperrymdsmotor skulle vägra att aktiveras, eftersom Dödsstjärnan trots allt är en rätt gosig gravitationsbrunn och Falken var jefligt nära ("i" klassar i alla fall jag som "jefligt nära"). /images/icons/wink.gif

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 
Re: Hyperrymden

Varför bry sig. Man kan inte hitta några logiska eller vetenskapliga förklaringar till allt som händer i Star Wars , så varför ens försöka.

Per
 
Target var trots allt ett vinstdrivande företag

Tja, eller försökte i alla fall /images/icons/smile.gif

/Staffan
"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather
 
Re: Hyperrymden

Den teorin som vår spelledare presenterat är att rymdskeppet helt enkelt kör in i denna skugga och exploderar. Det träffade föremålet påverkas dock inte då det bara är en skugga av det som blir träffat...

/Emil
 
Re: Hyperrymden

Grejen är om det skulle vara möjligt att leka kamikazepilot och köra in ett stort skepp i hyperrymden.

Jag söker ingen vetenskaplig förklaring, utan bara en förklaring av vad som kommer att hända...

/Emil
 
Re: Hyperrymden

Jo, det låter ju lågiskt faktiskt.
Men samtidigt så borde ju skeppets sensorer känna av ett såpass stort föremål så att de hinne slå larm om det. Stämmer inte detta ??

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>
 
Re: Hyperrymden

Det skulle nog gå att vara kamikatze-pilot. Men frågan är isåfall vilken hjälp den får av sina sköldar. De borde ju vara ganska maffiga tycker jag.

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>
 
Oj jag trodde jag var den enda i det här landet som gillade MC skarpt... även om vapen, rustningar m.m. är gigantiska... so what! Det bidrar på något sätt till den testosteron stinkande macho stämmningen som hör till spelet.

Det är helt enkelt /images/icons/cool.gif:t

Att man bara kan spela odöda legionärs slaktare (OLS) är en lögn... det går hur bra som helst att svänga ihop en frilansande deckare som undersöker varför Mr.Goddie försvann spårlöst och senare dök upp i en stor silverfärgad rustning med ett grönt C på... att spela OLS hela tiden blir j:kligt tröttsamt

/Jogge - Shadow walker
 
Ok, jag var rätt trött när jag skrev det där inlägget.
Jag inser nu att 'gotisk stämning' var fel ord att använda. Och egentligen var det ett annat argument jag var mest sur på, det som faktiskt kom längre ner på tråden: "Det enda man kan göra i MC är att skjuta sönder hemska monster med stora vapen".



- Lord Gehenna -
 
Re: Hyperrymden

Varför Kamikaze? Om det verkligen funkade är det ju bara att skapa robotstyrda missiler med hyperrymdskapacitet och skjuta sönder vadsomhelst.

- Lord Gehenna -
 
Re: Hyperrymden

Jo det är ju helt klart bättre. Som tur är så finns det ju robbotar och dyligt. Det är ju en klar förfining av kamikatze !!

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>
 
Re: Hyperrymden

Men prega du in en snabb hyperdator och hypermotor i en liten missil. Om du skulle lyckas skulle det garanterat inte går i mer än 4x... Medan falken maxar på 0,5x... Det skulle bli en jäkla mycket kraftfullare explosion...

/Emil
 
Re: Hyperrymden

Jo, i ett normalt rymdskepp skulle sensorerna hindra dig från att köra in i ex. dödsstjärnan, men man borde ju kunna koppla runt det...

/Emil - Som just kom att tänka på hur kul det kan vara att åka i hyperrymden med trasiga sensorer...
 
Re: Hyperrymden

Jo livet som pilot blir ju klart några grader mera spännande om man gör detta.

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>
 
Re: Hyperrymden

Vilken hemsk tanke !!
Både att föra in misilen med fysikt våld och sedan sprängämne. Vilken J**** smäll det skulle bli./images/icons/smile.gif

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>
 
Re: Hyperrymden

Fast möjligheten att göra så verkar lite för mäktig. Och alldeles för opersonligt för Star Wars. Därför tycker jag det är ett bra argument för att det inte ska funka i Star Wars.



- Lord Gehenna -
 
Re: Hyperrymden

Det är ju sant. Men det skulle vara intresant att testa det......

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>
 
Re: Om jag får fråga

Nja, det där kanske inte stämmer helt. Det finns nämligen ett extremt bra äventyr till Mutant Rymd som heter Operation Kirkwood. Det handlar om en gruvasteroid där något gått lite fel... Rent spionarbete utlovas!

Dessutom skulle jag vilja påstå, utan att ha läst Mutant Rymds regler utan enbart ha Operation Kirkwood, att Mutant Rymds regler är betydligt bättre än MCs brädspelsbaserade regler. De verkar vara baserade på Mutant 2080s regler, vilket gör att man faktiskt kan döda någon genom at skjuta honom med en pistol i huvudet, på ett skott!

- Antonio
 
Back
Top