Nekromanti Mutant Chronicles!

Joined
28 Feb 2003
Messages
105
Location
The Middle of nowhere
Hejsan!

Mutant Chronicles, är ett av dom bästa rollspel jag har spelat, men långt mycket sämre än EON, men jag har en gubbe där som är en Konstens väktare och han har enorm makt inom Brödraskapet, ty han har varit med i flera flera år nu, utan att min rollspelsledare lyckats ta kål på honom, han har 10 i alla konster, och han är till och med bättre än Shang Dang Wu, Kurian's bästa Konstens väktare, och min gubbe har erbjudíts medlemskap inom Kurian, men han har avslagit detta beslut ett antal många gånger, eftersoms att han precis osm sin gamle vän Shang Dang Wu inte känner sig beredd att slå sig ned i Det heligaste av dom heligaste råden, och därmed sluta äventyra, det är ju det som han lever för, han har tjänat brödraskapet i hela sitt vuxna liv, det är osäkert hur pass gammal han är för omvärlden, men han är 67). Hans mask tar han aldrig av sig inför åskådare, de som har sett hans ansikte dör en fasansfull död (om det inte är hans vänner som d´å har sett hans ansikte, dvs dom flesta inom kurian), genom att Kirandon lägger en explosion över offren, och så har han bevisen borta, men han har en massa massa gånger stått öga mot öga med Nefarithäxmästaren Alakai, och han har dräpt honom ett 10 tal gånger redan.

Men Alakai tycks alltid komma tillbaka, ty det är ju Algeroth's närmsta man, Alakai. Och visst har min gubbe stått inför döden ett antal gånger, men han har alltid lyckats ta sig ut från denna knipa, Semai och Iilian hade honom i sitt våld, men han räddades av hans snabbtänkta hjärna, och han kortslöt Citadellet, som då började rasa samman, och han fick lös sina händer, och i en blixtsnabb rörelse så teleporterade han ut sig utanför Citadellet, som stank kätteri, efter sig hade han en legion Pretorian Stalkers, Ezoguler och andra äckel. Men han satt bara upp en hand och mumlade lite, och så hade han en oigenomtränglig sköld som han lagt på sig. Men många av hans kamrater stupade i kriget mot Citadellet, men det är sånt man får ta då man är en Inkvisitor, och inte ens jag klarar av att upprätthålla ett skydd som omger 20 stycken, ty denna magi tär av min psykiska kraft, men jag och min grupp, på 2 Inkvisitorer, 3 Konstens väktare, direkt underställda mig brukar ta oss ut relativt oskadda. Jag brukar beordra dessa konstens väktare till att skydda Inkvisitörerna till 100%, och jag slår upp en portal, som leder tillbaka till Luna!

Det är ett bra rollspel! : )
 
Top