Nekromanti Mutant chronicles Warzone återupplivas?

Botulf

Rage Paladin
Joined
25 Dec 2008
Messages
1,209
Det har egentligen innan bara varit ett försök att återuppliva Warzone efter Targets games. (Ultimate)Warzone:Universe Under Siege, 2004 från Excelsior Entertainment som också gav ut en nyversion av Chronopia figurspelet. Ultimate Warzone var en rak fortsättning på Target Games. Vet inte om de floppade helt dock men hade antagligen inte imponerande försäljning. I och med att de blev av med rätten av Paradox som senare gav den till det mer pretigefulla Fantasy Flight Games. Jag tror Excelsior försökte fortsätta ge support till sitt Warzone ett tag genom att producera modifierade versioner av Warzone figurer. "Cybertronics? Nejnej det är Cyberbionic Andriods. Host!" eller nått i den stilen.

FFG´s Mutant Chronicles figurspel var dock ej besläktat med Warzone och det floppade hårt innan det ens hunnnit komma figurer till alla tilltänkta lag. Vanligen brukar det skyllas på att FFG´MC hade större modeller, dålig prepaint och först fick man köpa dom i random boosters så man inte visste vad man köpte. Samt att man skrivit om världen så den ändå inte var särskilt MC längre utom namnen. Även att det estetiska omorienteringen gjorde att det fanns väldigt låg igenkänningsfaktor. Spelet kunde lika gärna ha varit ett försök till MC-klon med bortfilade serienummer.

Trevligt att någon vill få igång Warzone igen. Jag ligger inte riktigt i kundkretsen för själva spelet då jag hatar att måla. Men det gör det lättare att få tag i minisar och kanske nya snyggare modeller än de gamla som går att använda till MC rollspelet och brädspelen.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Schtajner said:
(Ultimate)Warzone:Universe Under Siege, 2004 från Excelsior Entertainment som också gav ut en nyversion av Chronopia figurspelet. Ultimate Warzone var en rak fortsättning på Target Games. Vet inte om de floppade helt dock men hade antagligen inte imponerande försäljning. I och med att de blev av med rätten av Paradox som senare gav den till det mer pretigefulla Fantasy Flight Games. Jag tror Excelsior försökte fortsätta ge support till sitt Warzone ett tag genom att producera modifierade versioner av Warzone figurer. "Cybertronics? Nejnej det är Cyberbionic Andriods. Host!" eller nått i den stilen.
Excelsior släppte en ambitiös men (imo) dåligt genomförd regelbok och högst en handfull figurer. Sedan "Paradox's svek" har fd Excelsior lovat i flera år att släppa de produkter som låg i pipelinen som inofficiella PDFer och liknande. Men inget händer. Total fail på alla punkter från deras sida.

Fantasy flight-spelet hade nog kunnat funka om det inte varit i en så udda skala, för att folk skulle köpa nya gubar istället för att använda sina gamla. Det lades väl ned utan att ha gjort något större avtryck på marknaden.

Den här nya licensen (vilket det ju torde vara) sägs bli en 28mm variant, vilket ju bådar ganska gott. Även om spelet i sig skulle visa sig stinka, kan de alltid sälja figurer som proxies till det rejälare 40k-segmentet av marknaden.

Men Paradox har ju inte ett strålande förflutet vad gäller vem de ger licenser (Excelsior, 7th circle, CoG) så man bör väl inte ropa hej innan kon är över ugglan.
 

Botulf

Rage Paladin
Joined
25 Dec 2008
Messages
1,209
Excelsior släppte en ambitiös men (imo) dåligt genomförd regelbok och högst en handfull figurer. Sedan "Paradox's svek" har fd Excelsior lovat i flera år att släppa de produkter som låg i pipelinen som inofficiella PDFer och liknande. Men inget händer. Total fail på alla punkter från deras sida.
Jag menade inte att antyda att Paradox svek någon. Bara att det gick dåligt för Excelsior och de satsade på en en bättre häst. Och att sedan gjorde FFG i sin tur en hel del minst sagt dåliga beslut. Men ovan är mer än vad jag visste iaf. Min kontenta var iaf att Warzone i sig har sedan Target Games bara fått ett försök till reboot.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Schtajner said:
Excelsior släppte en ambitiös men (imo) dåligt genomförd regelbok och högst en handfull figurer. Sedan "Paradox's svek" har fd Excelsior lovat i flera år att släppa de produkter som låg i pipelinen som inofficiella PDFer och liknande. Men inget händer. Total fail på alla punkter från deras sida.
Jag menade inte att antyda att Paradox svek någon.
Nä inte du, men Excelsiors kvarvarande fanclub är av den uppfattningen. Ursäkta om jag fick det att låta som att du sagt det.

Min kontenta var iaf att Warzone i sig har sedan Target Games bara fått ett försök till reboot.
Jo, det stämmer väl egentligen. Jag såg det bara lite bredare; att alla licenserade MC-avarter har failat rätt stort. Fast det sa jag visst inte uttryckligen :gremsmile:
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Hm, det blev en Kickstarter av det trots allt. Har aldrig kickstartat nåt förut, men i det här fallet kanske man skulle göra ett försök.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,563
Location
Rissne
Brynolf said:
Hm, det blev en Kickstarter av det trots allt. Har aldrig kickstartat nåt förut, men i det här fallet kanske man skulle göra ett försök.
Fuck yeah. En tusenlapp, så får man två startboxar + böcker...
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Ja, inte så illa. Dags att skapa en KS-profil tror jag.

Oj, de har redan nått nästan 10% av slutmålet på tjugo minuter. Kul!
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,563
Location
Rissne
Brynolf said:
Ja, inte så illa. Dags att skapa en KS-profil tror jag.

Oj, de har redan nått nästan 10% av slutmålet på tjugo minuter. Kul!
Jag tror att det kan bli rätt bra. De har apsnygga figurer, en schysst film, och riktigt bra tiers och rewards.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Tja, filmen är ju bara lite Bonner-bilder mixade i Movie maker, och figurerna har vi inte sett så många av än. Men det är alldeles för ballt rent principiellt för att tillåtas falla på en failad kickstarter.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,563
Location
Rissne
Brynolf said:
Tja, filmen är ju bara lite Bonner-bilder mixade i Movie maker, och figurerna har vi inte sett så många av än. Men det är alldeles för ballt rent principiellt för att tillåtas falla på en failad kickstarter.
Tja, Mörka Legionen och Cybertronic verkar ju visas på bild på sidan...
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Mm, och Brotherhood och Bauhaus är på G oxå. Hoppas Bauhaus blir bra, är inte helt tänd på konceptbilderna de visar hittills.

Om man är rik kan man få sitt ansikte skulpterat på en karaktärsmodell. :gremcool: Kul idé.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Fan vad coolt! Ska backas så fort jag hinner koordinera med de jag spelat warzone med tidigare.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Happ, med kickstartern över så bidde det en del ändå. Jag och några polare gick ihop och lade på Brotherhood-nivå (och tog bort t-tröjan). Vi tog:
Capitol-, Bauhaus-, Brödraskapet-, Cybertronic- och Mishima -starters, med tillägg (+extra trupper och weapon packs, Capitol med en extra truppack till) till alla utom Mishima. Sedan plockade jag Eradicator-modellen ovanpå det.

Så förhoppningsvis får vi det här i en inte alltför avlägsen framtid. :gremsmile:

Vad tog ni?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Max Raven said:
Vad tog ni?
På grund av bristande intresse hos mina forna warzone-medspelare så blev det inget :gremfrown: Kanske kan investera i det nær det finns før "normal" førsæljning.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,563
Location
Rissne
Max Raven said:
Vad tog ni?
Tja, vad jag vet har jag inte fått välja saker än, men jag ska välja två starterboxar. Osäkert vilka ännu, men att den ena blir Mörka Legionen känns troligt.

Jag gillar vad de gjort med Cybertronic också, så vi får se om jag lyckas slita mig från dem och istället välja något "vanligare" typ Bayhaus.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
För mig blir det antagligen två 10-mannaunits med BH warriors, båda stora Cyber-karaktärerna och en Imperial Doomtrooper. Jag tror jag räknat rätt. Det blev ju en ganska komplicerad och rörig kickstarter (iofs var det min första, men jag fick uppfattningen att det var ovanligt rörigt upplagt).
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Ja, man har inte fått bestämma än, men vi var 4 personer så vi behövde vara lite mer koordinerade. Därför gjorde vi ett spreadsheet. :gremsmile:
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
krank said:
Jag gillar vad de gjort med Cybertronic också, så vi får se om jag lyckas slita mig från dem och istället välja något "vanligare" typ Bayhaus.
Jag hade tänkt ta Bauhaus först, men det var det en annan som ville ha - och Cybertronic har ju sin Eradicator. :gremsmile:

Så jag tänkte köra något slags mer modern cyberpunk (neo-cyberpunk/10-cyberpunk, whatevs) i färgerna, inspirerat av Deus Ex: HR, Remember Me, o s v. Neon-orange*/gyllene lysen/cybernetiska ögon, svartmetall och "skitigare", snarare än Cyberpunks gamla blå krom-och-stål-look. Tänkte se om jag kunde fixa någon typ av transparent hårdplast i min "ljusfärg" och göra små ikoner eller annat på modellerna, kanske så att de ser ut som någon fältherres realtids-taktiska display eller saker som modellerna upplever med enhanced reality (jag sneglade en del på några av Infinitys photoshoppade modellbilder).

*kan bli neongrönt, beror lite på, men då frånstiger jag temat lite.
 
Top