Nekromanti Mutant Chronicles: vad symboliserar den mörka legionens kors?

Minion X

Veteran
Joined
31 May 2017
Messages
6
Mutant Chronicles blev 25 år gammalt i år, och jag sitter fortfarande och undrar om det finns någon verklig motpart eller inspiration för symbolen som används av den mörka legionen, eller om det finns någon förklaring för den i spelet som jag har missat. Finns det någon här som kan upplysa mig?
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,352
Location
Helsingborg
Finns ingen direkt motsvarighet, men de verkar ha dragit inspiration från den hamburgska astrologiskolan, som hade 8 symboler för hypotetiska men ännu oupptäckta trans-neptuniska planeter, framför allt från Kronos, som symboliserade makt och det som är högt upp och bortom.
 

Tre solar

Hero
Joined
8 Mar 2014
Messages
1,165
@Cybot: fantastiskt! Och att det var sant (det lät så tufft att jag trodde du diktade ihop det) gjorde saken ännu bättre. Jag hade ingen aning, men nu blev MC dubbelt så bra. Hurra!
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,007
Det bästa är att dessa dårar verkar fortfarande leva vidare!

Kolla bara Wikipedias sida, där de än idag lyckats få in strunt som "These astrologically derived transneptunian factors have as of 2009 neither been proven nor disproven to be among what astronomers have generically labeled Transneptunians, or Kuiper Belt, Scattered Disk Objects, or Oort Cloud phenomena, as further research on this region remains to be done."

:rolleyes: :cool: :p
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,352
Location
Helsingborg
Jag kan lägga till att Brotherhood tecknet är i princip ett upp-och-nervänt "Mutable" tecken ("mutable" tecknet symboliserar de förändreliga astrologiska tecknena. Tvillingarna, Skytten, Fiskarna och Jungfrun).
 
Top