Nekromanti Mutant Chronicles Trailer

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
Jag trodde den filmen skulle vara övergiven sedan länge.

Teasern säger inte mycket dock.
 

MattiasS

Veteran
Joined
9 Jul 2004
Messages
114
Location
Göteborg
Mycket Noir var det sannerligen! Man skulle lätt kunna klippa om den till en Noir trailer med lite weird jazzmusik istället och mindre automatvapen. Alldeles för lite smutsigt regn dock, får bli filter.
Någon har dessutom lärt sig använda brunfilter :gremsmile:
Kul sammelsurium av klassiskt "mäktiga" låtar i trailern, fett med sno, klipp och klistra.
Perlman har alltid en plats i mitt hjärta men den dialogen man hörde var trött alltså.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
Och poster!



Men ryktet säger att den suger apa, i alla fall vad jag kan utröna från de som såg den i Cannes
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
I vanlig ordning får jag helt fel vibbar av trailern eftersom den återanvänder filmmusik som jag känner igen allt för väl. I det här fallet är det bitar från Graeme Revells "Crow"-soundtrack avslutat med Christopher Fields "Gothic Power", som tidigare använts i Lord of the Rings- och Terminator III-trailers (bland annat).

Marco Behrmann said:
(fast mest av allt fick jag lust att spela Noir av någon anledning)
...vad ger dig inte lust att spela Noir?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,645
Location
Rissne
Fan vilken tuff trailer!

Själv kände jag ett sug att spela NYA mutant chronicles, men det har ju inte kommit ut än.

Jag tror att den här filmen kan bli mmujmma för den som inte väntar sig någon Sin City eller 300. Det kommer inte att vara MC as we know it, men det kan vara en schysst actionrulle med rätt känsla.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
såg hyfsat schysst ut (bättre/coolare än spelet), men såg inte en del scener ut som det var filmade i en tv-studio? Kommer kanske fixas, får man hoppas...
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,931
Location
Sandukar
I vanlig ordning får jag helt fel vibbar av trailern eftersom den återanvänder filmmusik som jag känner igen allt för väl. I det här fallet är det bitar från Graeme Revells "Crow"-soundtrack avslutat med Christopher Fields "Gothic Power", som tidigare använts i Lord of the Rings- och Terminator III-trailers (bland annat).
Nu kan jag inte pinpointa exakt vilka delar du menar men generellt så var musiken hämtad från det bibliotek av musiksnuttar som Immediate Music tillhandahåller. IM har som affärsidé att bara göra trailer-musik för licensiering och de används ofta (för ofta i mitt tycke). Dock är det sköna snubbar som jag har träffat i Los Angeles och jag måste säga att deras affärsidé är spot-on. Bra musik till en produktion som sällan får mycket resurser. Mer info finns här: http://en.wikipedia.org/wiki/Immediate_Music

vad ger dig inte lust att spela Noir
Mer än du anar.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
kan säkert bli något, hoppas jag !
Om inte anant så skal´l jag se filmen just för at den heter Mutant Chronicles... =)
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,912
Location
Port Kad, The Rim
Viss Fritz Lang-känsla, särskilt i kläderna, så jag förstår ditt Noir-sug.

Inte min :kaffe: i vilket fall som helst.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,821
Location
Göteborg
1: Nya MC-looken är COOL! Jag var litet emot att de gjorde om det så mycket (var är axelskydden?), men sedan insåg jag att det är ju fan svenska rollspelsseriers grej. Medan D&D ser likadan ut i spelvärlden i varje utgåva (okej, inga flamewars om det, tack. Jag tycker att det ser lika ut) så har DoD och Mutant hoppat fram och tillbaka i spelvärldar och hittat nya angreppsvinklar varje gång. Och nu görs detsamma med MC. Det är awesome.

2: I övrigt verkar det vara en generisk scifiactionrulle. Och det är ju AWESOME! Jamenar ingen trodde väl att det skulle bli bra? Men det blir ju coolt, ju.

3: Den är baserad på ett svenskt fucking rollspel!
 

ro83rt

Swordsman
Joined
24 Sep 2001
Messages
646
Location
Vallentuna
Här en rysk version med lite andra scener. Även om den är dubbad så fattar man ungefär vad de säger. Jag gissar att "attacko" betyder anfall.

Rysk MC
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
gillade den ryska trailen bättre, men den är ntagligen snäåået mer "officiell", den andra såg ut att vara hopklippt av material som inte riktigt var färdigbehandlade i datorn... snyggare nu. I like. kan absolut bli nåt.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Genesis said:
Medan D&D ser likadan ut i spelvärlden i varje utgåva (okej, inga flamewars om det, tack. Jag tycker att det ser lika ut)
Du är HÖG, ok? Du är HÖG SOM FUCKING KAKNÄSTORNET!

Men det är klart, om du tycker det så... :gremlaugh:

Erik
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Spot the soundtrack!

Marco Behrmann said:
Nu kan jag inte pinpointa exakt vilka delar du menar men generellt så var musiken hämtad från det bibliotek av musiksnuttar som Immediate Music tillhandahåller.
Det är tre musiksnuttar.

Den första biten (fram till repliken "We are finished here") kommer från The Crow av Graeme Revell (spår 2, "Rain forever", ca 1:40 in till 2:32).

Den andra biten (från då till "There is still hope!") har jag inte identifierat än, men den låter lite som en rätt generisk Hans Zimmer och jag har definitivt hört den förut.

Den tredje biten (från "There's still hope!") är Christopher Fields "Gothic Power". Den kan mycket väl komma från IM.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,937
Location
The Culture
Re: Och poster!

Den där affischen känns så generisk att man skulle kunna tro att den tillverkats av ett dataprogram som tar slumpmässiga delar av andra filmaffischer och sätter ihop dem till en ny. Slumpmässig poserande hjälte i Indiana Jones läderjacka, slumpmässiga hårda sidekicks som står bakom honom, slumpmässig asiatisk brud, slumpmässig eld, slumpmässigt skurkansikte i bakgrunden. Klart!

/tobias
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,645
Location
Rissne
Re: Och poster!

Vaddå, görs inte alla filmaffisaher precis så?

Jag tror att det finns ett par mallar, som t.ex "drömsk barnfilm" eller "wannabe-indy", och så fixar programmet det åt dem.
 
Top