Nekromanti Mutant Chronicles - sista gången gillt?

Pom

Swashbuckler
Joined
23 Jun 2003
Messages
2,926
Location
Enskededalen
Det ser ut att röra på sig för en film baserad på Mutant Chronicles. Det var ju en hel del år sedan förra ryktet gled omkring, så vem vet - kanske det blir av den här gången?

Länk med mer info.
 

ro83rt

Swordsman
Joined
24 Sep 2001
Messages
646
Location
Vallentuna
Det går ju att hoppas...

...men MC varit på tapetten både som film och onlinespel förut så jag tror inte det är dags att plocka fram de gamla axelskydden i papier maché ännu.

Det vore förstås häftigt om det blev av. Dessvärre får vi väl vänta oss något i stil med Doom. Å andra sidan så är Jane rätt likt Mitch Hunter och det känns ju bra.
 

Dewil

Skrivbordsgeneral
Joined
30 Jun 2000
Messages
1,764
Location
Nett-ruh-bi
Re: Vem äger licensen?

Som så mycket annat Target-relaterat äger Paradox rättigheterna, om det var det du menade.

Dewil, skulle vilja läsa en artikel som reder ut alla turerna kring Targets konkurs
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Det vore jäkligt häftigt om de lyckatdes ro iland detta ! Det går ju inte att förneka juh !
Det vore ju kul att se detta !
 

haltageten

Dum inuti huvudet
Joined
11 Apr 2004
Messages
578
Location
Stockholm
Re: Förvirrad och trött, va?

Skrivet på engelska? Jag har ett rollspel i hyllan som heter Mutant Chronicels skrivet helt på svenska... Eller finns det två rollspel med samma namn?

- Jocke, måttligt förvirrad och trött.
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Re: Antagligen.

Översatt, kanske?

(Eller, så är det jag som är förvirrad och trött)

-Hjalle, tänkte gå och lägga sig men tog en sista forumssväng. Och se hur det gack.
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Intressant att Edward Pressman tycker att franchisen fortfarande kan ha potential - första gången filmprojektet sänktes var ju till stor del för att det gick så halvtaskigt för Sly Stallone's Judge Dredd-film... och det börjar ju vara ett tag sen nu.
Men det är väl Doom-filmen som har fått igång dem igen.

"The story is set in the 23rd century,"

Lite smärre ändringar från originalet här...

--
Åke
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Nä, bara en kille med bra minne

Jag är ganska väl förtrogen med det faktum att jag skrev MC-boken först på engelska, och att någon sedan översatte den till svenska. :gremlaugh:

/M
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Ingen aning

Men det togs emot bra mycket bättre utomlands än i Sverige. Jag tror nog att det var hyfsat populärt, i alla fall att döma av mängden inlägg på olika forum där folk säger att de spelade det, och att det var precis vad de ville ha eftersom WH40k aldrig kom som rollspel.

Eller med andra ord: mission accomplished.

:gremlaugh:

/M
 
Top