Nekromanti Mutant Chronicles RPG 3ed på gång

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,595
Location
Rissne
slanfan said:
krank said:
Jag tycker att det fanns gott om Noir-stöd, framför allt i Luna.
Jag minns att det jag saknade i MC var mer information om Luna än "stor stad på månen, här har kartellen sitt kontor". Uppenbarligen saknade någon eller några av mina böcker sidor...
Första utgåvans stämningstexter och bilder, andra utgåvan hade sen karta och grejer. I själva grundboken fanns ju inte så supermycket platsbeskrivningar om något, det var mest regler, vapen och organisationer. Men på ett bra sätt! Ser man enbart till första grundboken verkar ju tanken vara att man spelar frilansare, alltså egenföretagande "äventyrare" som löser problem åt megakorporationerna. Redan på första sidan listas lämpliga saker för äventyrare att pyssla med: Infiltration, agenter mot legionen, kuriruppdrag, detaktivarbete, bevakning, utforskning... Och i texterna till pratas det om kloaker och nästen, om stadsmiljöer. Mest. S.13-22 beskriver luna i form av arkitektur, rättsväsende, media etc. Det är mer än någon annan plats som beskrivs där. Megakorporationerna beskrivs ganska översiktligt, och man får verkligen inte mycket om Mars, Venus etc.

Märk väl, detta gäller grundboken, "utgångsläget". I efterkommande splatböcker som fokuserar på de olika megakorporationerna tillkommer givetvis andra platser.


EDIT: Plus, som Robert säger, Frilansarens Handbok.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,695
Location
Stockholm
Warzone-rebooten som pågår tycks, enligt de teasers som släppts, gå tillbaka till orginaldesignen pretty much. Stora axelskydd och grejer. Och... razider med höftskynken. :gremconfused:

Rimligen kommer RPG:t gå samma väg.

(kl 12 inatt ska det tydligen revealas nånting på den fasansfullt fula http://warzonegame.com vilket förhoppningsvis är trevliga nyheter)
 

Botulf

Hero
Joined
25 Dec 2008
Messages
1,211
Brynolf said:
Warzone-rebooten som pågår tycks, enligt de teasers som släppts, gå tillbaka till orginaldesignen pretty much. Stora axelskydd och grejer. Och... razider med höftskynken. :gremconfused:

Rimligen kommer RPG:t gå samma väg.

(kl 12 inatt ska det tydligen revealas nånting på den fasansfullt fula http://warzonegame.com vilket förhoppningsvis är trevliga nyheter)
Synd att Bauhaus får så strykfula nya rustningar... :gremtongue: *muttrar*
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,695
Location
Stockholm
Mja, det är ju bara tidiga concepts än så länge. Men absolut, de ser lite mjäkiga ut. Prodos verkar dock vara lyhörda för kritik och fimpar koncept som inte går hem hos pöbeln. Just de där Hussarerna tycks dock vara smått poppis, tyvärr.

Prodos verkar ganska pigga på att hitta på nya units. Frågan om dessa har någon som helst förankring i rollspelet som Modiphius håller i. Enligt Prodos-snubbarna måste de få godkännande från Paradox (Malmberg har jag för mig) för varje conceptbild de släpper. Rimligen har rollspelet samma krav, och ett visst mått av kompatibilitet torde därför uppstå.
 
Top