Nekromanti Mutant Chronicles Romaner

PalMer

Warrior
Joined
30 May 2000
Messages
280
Location
Halland
Hej,
Finns det någon som mins den trilogi till Mutant Chronicles som kom i mitten av 90-talet?
Någon som vill sälja eller vet var det finns att få tag på?

MVH
Johan
 

Grim_UBBT

Veteran
Joined
25 Sep 2000
Messages
31
Location
Skara, Sverige
Jupps, visst minns jag dem. "In Lunacy" av William F Wu, "Frenzy" av John Allen Price, och "Dementia" av Micheal A Stackpole.
Har sett dem på tradition. Borde nog kunna hitta dem där! /images/icons/smile.gif

Semper idem /[color:white]Grim</font color=white>
"Om du hade tigit, hade du fortfarande varit filosof." Boethius
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,031
Location
Sthlm
varför i hela friden skullle någon vilja läsa dem?
 

Douggie

Warrior
Joined
16 Oct 2000
Messages
332
Location
Norrköping
Det kanske kan vara intressant... om någon spelleder det rollspelet så är det alltid sjysst med inspiration.

I am the Voice
I decide who lives
or Dies
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Skrämmande

ÄR du säker att Micheal A Stackpole skrev en bok åt Tradgikgames katastrofia/kronikel ?
han skriver normlat HÖG kvalite

Livet är en gåta utan enkla svar.
 

Grim_UBBT

Veteran
Joined
25 Sep 2000
Messages
31
Location
Skara, Sverige
Re: Skrämmande

Jupps! 100 % stensäker är jag!

Boken är väl värd att läsa, speciellt om du gillar andra böcker hans skrivit, och den håller samma höga kvalitet (som du så vackert omnämnde det) som många av hans andra böcker gör.

Semper idem /[color:white]Grim</font color=white>
"Om du hade tigit, hade du fortfarande varit filosof." Boethius
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Otroligt Skrämmande

Micheal A Stackpole böcker ÄR bra så *suck* jag funderar redan på att köpa den bara för att det ÄR han som skrivit den..


Livet är en gåta utan enkla svar.
 

Grim_UBBT

Veteran
Joined
25 Sep 2000
Messages
31
Location
Skara, Sverige
Re: Otroligt Skrämmande

Kan ju i alla fall ge dig några tröstande ord i och med att du uppenbarligen inte gillar MC värld alltför mycket (rätta mig om jag har fel). Den tillhör en trilogi, men den är fristående så du slipper läsa de två innan. /images/icons/smile.gif

Själv gillar jag Stackpoles böcker och faktiskt kan jag säga att denna är riktigt bra, men smaken är ju som baken...

Semper idem /[color:white]Grim</font color=white>
"Om du hade tigit, hade du fortfarande varit filosof." Boethius
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
För att det är kul, kanske...

...eller för att det är intressant att se om de är bra... eller för att man gillar Mutant Chronicles... eller för att man vill ha idéer till äventyr... eller kanske tusen andra anledningar...

Magnus

Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,469
Location
Helsingborg
Re: För att det är kul, kanske...

Jag fick tag på en Magicbok som de (en spelaffär) delade ut gratis till kunder ett år på LinCon. Delade ut, delade ut? Man fick med boken, vare sig man ville eller inte.. De bara stoppade ner den i påsen. Iaf, när jag inte hade någonting att läsa så började jag läsa i Magicboken, log lite åt vissa fånigheter i början men boken mynnade ut i en rätt bra ståry.

/[color:green]Han</font color=green> som inte kommer ihåg namnet på spelaffären
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: Otroligt Skrämmande

Eftersom jag ständigt är på jakt efter god litteratur måste fråga lite om denne Stackpole.
Vad har han skrivit tidigare och finns något på Svenska?
Lite om hans författarstil...

tack på för hand...

Ond - Gamer, Nörd, Metalfan, Kvasi...
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Otroligt Skrämmande

Själv har jag på grund av begränsad ekonomisk förmåga och många andra författare som håller mitt intresse gisslan inte kunnat läsa eller köpa mer än en bråkdel av de eminenta böckerna Michael skrivit jag har istället koncentrerat mig på de böckerna som han har författat som handlar om Star Wars då jag är en "star wars dåre"..

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Michael A Stackpole

I, Jedi (Michael A Stackpole, 1998, Bantam, USA, art.nr: 39215) Pris: 80:-
Corran Horn är en av Rogue Squadrons främsta X-Wing-piloter, men han har också ett
outvecklat arv som Jediriddare: han är sonson till en legendarisk Jedihjälte, och har själv
vilande jedikrafter.
Så börjar ett nytt piratband härja, lett av en före detta Moff i en Star Destroyer, och för
en gångs skull verkar Rogue Squadron ha mött sin like: piraterna kan allt om deras taktik,
och upptäcker och undkommer de mest geniala fällor. Det är möjligt att piraterna har
hjälp av makter som bara en tränad Jedi kan möta.
Corrans fru försvinner på ett hemligt uppdrag för att hitta piraternas bas, och Corran
bestämmer sig för att utvecka sina Jedikrafter. Han börjar träna på Luke Skywalkers
Jediakademi, men är missnöjd med Lukes metoder. Istället avbryter han sina studier i
förtid och försöker infiltrera piratorganisationen. Men i sin kamp för att hitta sin fru, och
överleva själv, ställs han inför ett fruktansvärt val: om han skall ge efter för den mörka
sidan hos kraften eller ej...

1: Rogue Squadron (Michael A Stackpole, 1996, Bantam, USA, art.nr: 12146)
Pris: 80:-
X-Wing:en är ett legendariskt stridsskepp - snabbt, elegant och dödligt. När rebellhjälten
Wedge Antilles börjar återuppbygga den berömda Roguestyrkan sållar han hänsynslöst
bland alla sökande: bara de skickligaste med de starkaste nerverna har en chans. Han vet
att även de bästa har liten chans att överleva de självmordsartade uppdragen särskilt
länge. Och när de beordras att anfalla imperiefästningen Black Moon undrar alla om
någon kommer att överleva...
2: Wedge's Gamble (Michael A Stackpole, 1996, Bantam, USA, art.nr: 24949)
Pris: 80:-
Målet är Coruscant, det skakade imperiets gigantiska stadsvärld varifrån Imperiet leder
sina styrkor. En stor attack mot Coruscant planeras, men först måste någon in och samla
information om dess försvar, och Antilles grupp får uppdraget. Inte ett trevligt uppdrag -
att låta sig tas till fånga är bara inte att tänka på...
3: The Krytos Trap (Michael A Stackpole, 1996, Bantam, USA, art.nr: 24950)
Pris: 80:-
Rebellerna har tagit Coruscant, men ett dödligt virus kallat Krytos håller på att ta död på
civilbefolkningen, och en motrevolt håller på att explodera.
4: The Bacta War (Michael A Stackpole, 1996, Bantam, USA, art.nr: 28505)
Pris: 80:-
Ysanne Isard har tagit makten på Thyferra, med avsikten att använda dess tillgång till
bacta för att destabilisera och förstöra den nya republiken. Antilles grupp får uppdraget
att störta henne - utan stöd från alliansen och med hela hennes flotta av Star Destroyers
som motståndare...

Isard's Revenge (Michael A Stackpole, 1999, Bantam, USA, art.nr: 39211)
Pris: 80:-
Det börjar med en riskfylld attack mot en fiendefästning, en attack som går väldigt fel.
Men mitt i kaoset dyker Rogue Squadrons gamla fiende Ysanne Isard upp, och räddar
dem undan förintelse. Hon är till och med villig att hjälpa dem befria rebellpiloter från
krigsherren Krennels sadistiska fångläger - om de är villiga att hjälpa henne mot en av
hennes fiender. Wedge Antilles vet att hon kommer att förråda dem, men vilket val har
han?

1: Onslaught (Michael A Stackpole, 2000, Ballantine, USA, art.nr: 42168) Pris: 92:-
Det är farliga tider för den nya republiken. Inre stridigheter skakar den bräckliga freden,
och samtidigt anfaller en tidigare okänd fiende: Yuuzhan Vong. Inte sedan kejsar
Palpatines tid har Luke stått inför ett sådant formidabelt hot. Leia och Gavin Darklighter
leder desperata flyktingar i en strategisk reträtt undan anfallande styrkor och
Jedilärlingarna Jacen och Anakin ställs inför en ansiktslös fiende som hotar att för alltid
sänka en ondskans slöja över republiken.
2: Ruin (Michael A Stackpole, 2000, 292 sidor, Ballantine, USA, art.nr: 42172)
Pris: 85:-
Fortsättning på Onslaught. De främmande Yuuzhan Vong har anfallit de yttre världarna.
De är totalt hänsynslösa, och de existerar utanför Kraften. Deras ständigt ändrade taktik
förbryllar den nya republikens militärer. Till och med Jediriddarna är hjälplösa inför denna
osårbara fiende, och deras sammanhållning har börjar ta stryk. Medan Luke kämpar för
att hålla ihop alla jedis, tar sig jediriddarna Jacen Solo och Corran Horn till planeten
Garqi, ockuperad av fienden. Där hittar de till slut en möjlig svaghet i fiendens styrka - nu
gäller det bara att överleva länge nog för att kunna utnyttja den!


The Dark Glory War (2000, 402 sidor, Bantam, USA, art.nr: 44170) Pris: 80:-
Fyra unga män tar på sig sina nya masker för att inleda en tid av festande, tester, ritualer
och romans: deras inträde i vuxenvärlden. Men för Tarrant Hawkins och hans vänner
förvandlas deras test till en kamp för överlevnad, när de kommer i vägen för en
invaderande armé. Deras liv förändras för alltid när de hittar ett legendariskt vapen som
gör dess bärare oövervinnerlig. Men det magiska svärdet är också ett olycksbådande
tecken på att en världsomvälvande kamp med fiender från tidens begynnelse väntar.
Eyes of Silver (1998, Bantam, USA, art.nr: 37061) Pris: 80:-
Det har gått 800 år sedan den legendariske Keerana Dost erövrade ett väldigt rike. Men
nu vimlar det av prinsar, spioner, präster och hädare och allsköns patrask och ädlingar
som alla vill bli härskare över det som återstår av imperiet. En av dem är nomadledaren
Rafiq Khast som slåss för att återta sitt hemland och återupprätta sin familjs ära. En
annan är prinsessan Natalya som ger sig av på en resa och möter kärleken bara för att
sedan stå ensam mot en makt så stark att den kan komma att krossa hennes nation. Och
så krigarprästen Malachy Kidd som använder stridsmagi i sin guds tjänst och håller
världens öde i sina händer.
Stackpole har förmågan att bygga komplexa fantasyvärldar som är detaljerade och
väldigt övertygande. Fristående romanen Eyes of Silver följer det mönstret genom att
kombinera klassisk fantasy med ångkanoner och enorma flygande slagskepp av trä,
alternativa världar och drag av det Brittiska Imperiet, Napoleonska Frankrike och
Tsar-Ryssland - rekommenderas!
Once a Hero (1994, Bantam, USA, art.nr: 18627) Pris: 85:-
Mysterier och magi i Eddings och Jordans efterföljd. Mycket action och dessutom
detaljerade skildringar av kläder, vapen och seder hos älvor, människor och andra raser i
en värld en gång för länge sedan.
Talion: Revenant (1997, Bantam, USA, art.nr: 10218) Pris: 80:-
"Domarna" (justices) är en grupp människor som vandrar det forna imperiets länder för
att krossa lagbrytare och försvara de förtryckta. De har både magiska krafter och
dödliga stridskunskaper, och deras ord är lag för alla, från adel till tiggare. Nolan
förlorade sina föräldrar när hans hemland Sinjaria anfölls av Hamis, och begav sig till
avlägsna Talianna för att bli en domare. Nu, åratal senare, får han ett farligt och
motbjudande uppdrag: att agera livvakt för samma kung som erövrade hans hemland och
dödade hans föräldrar. Ensam ger han sig in i de politiska intrigerna som omger hovet i
Hamis för att stoppa en lönnmördare som inte ens hans mästare tror kan dödas...

Realms of Chaos:
1: A Hero Born (1997, Harper & Row, USA, art.nr: 29720) Pris: 75:-
Den unge krigarlärlingen Locke söker sig till Trollkarlarnas Stad för att med egna ögon se
de murar som håller tillbaka det område där kaos härskar. Locke drömmer om att bli en
Chaos Rider, och söka sitt öde bortom murarna. Han hoppas att någonstans där ute finna
sin försvunna fader fortfarande vid liv. Första delen i serien Realms of Chaos.<p><hr></blockquote><p>Alla priser och information var hämtat direkt från SF Bokhandelns hemsida böckerna han har skrivit som handlar om Star wars sitter på annan plats än under hans namn.. ( Sök under Star Wars ) <A HREF="http://www.sfbok.se/" target="_new">http://www.sfbok.se/</A> Jag anser inte att göra reklam för SF bokhandel på något sätt då de tvingar en att beställa från 08 stad vilket ger dålig servic för oss i norr.. ( Post från Göteborg eller skåne tar sällan mer än 1-2 dagar att komma hit.. Post från 08 stad tar OFTA MER än 2-4 dagar men då drivs staden av samma odugliga politiker som driver hela Svea till EU *suck* )

Livet är en gåta utan enkla svar.
 
Top