Nekromanti Mutant Chronicles - Regelfråga!

catass

Veteran
Joined
19 Apr 2001
Messages
1
Location
Piteå, Sverige
När skall man slå för att se om en brödraskapsperson får ökad grad av fullkomlighet när man påbörjat en kampanj?

Efter att vissa faktorer uppfyllts eller mellan varje äventyr, eller vad?

Göran
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Hmm... Det är väll typ när det har gått två år som i bakgrundsrepetitionen tror jag... (inte säker, men det låter väll ganska vettigt...)

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Njae

Det ve6t jag inte om det är egentligen, på bakgrundsrepetionen så är det någon gång under de två åren man får höjd "rang".

Jag rekomenderar två olika sätt.
1) mellan äventyr eller efter avslutad kampanj
2) precis innan eller efter man har spelat, SL kan slå slaget och sedan lägga in det i äventyret när han tycker att det passar, så rollspelar man det hela

"Beware of the Cöla Craver!"
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Men...

Är det så att man ska slå "Särskilda händelser" när man spelar också och "rollspela in dom" under det året man slått den händelsen...?

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Men...

Inte mig veterligen, men man KAN förstås göra det...

Ur en diskussion på rpg.net hämtade jag följande idé: En snubbe hade SLat Cyberpunk, som också har en sorts "särskilda händelser"-tabell. Han hade använt den för att skapa en "framtida historia" för sina spelares RP, som alla var ganska nya; eftersom den inkluderar personliga händelser också (partners kommer och går, etc.) så hade han en färdig backstory som dök upp medan kampanjen pågick.

Skulle funka i MC också.

Nightowl, Mujahavaheterhannu-kättare av femtielfte rangen

"If it hasn't got exploding ninja lesbian vampires who can sing, then I'm not interested, sorry."
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Re: Njae

Ki körde efter varje avslutad kampanj.

Själv har jag en Konstens väktare som RP i det, men 12:e graden av fullkomlighet i Kinetikens konst och 56 i PSY. BWHAHAHAHAHAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!

Place upon my tomb the head of Minamoto Yoritomo.
/Taira Kiyomori
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Jo...

Det var typ så jag tänkte mig.. det är ju rätt bra för en SL med idétorka! :O)

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."
 

Grimgor

Veteran
Joined
7 May 2001
Messages
1
Location
Stockholm
Re: Jo...

Jag är spel ledarn med ide torka. Ungefär halvamin min spelgrupp brukar hux flux få för sig att jag (som endast brukar vara sl boring) ska kasta upp värsta mega kampanjen och sätta mysko karaktärer som kätare och mortifikatorer tillsammans HJJJJJJÄÄÄÄÄÄLLLLLPPPPP!
 
Top