NYHET Mutant Ad Astra till våren

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,439
Vore det inte ännu coolare om den släpptes 2121 istället?
Fast jag orkar inte vänta så länge...

Jag känner ju spontant att jag vill spela i Solsystemet år 1958. Fast det kanske är det Luna City Blues är ;)
 

Lirarn

Veteran
Joined
14 Feb 2015
Messages
118
Kommer det ett nytryck av mutant år noll grundboxen på svenska med?
 

Brödbane

Kristallkrönikör
Joined
1 Oct 2020
Messages
784
Även tärningspaketet vore guld att få nytryck på tillsammans mee Ad Astra!

Alla böcker går ju att få tag I PDF så spelet lever ju i hög grad vidare, men det är meckigt att inte ha rätt tärningar när det är tre olika färger och symboler att hålla koll på. Ofta vill man ha mer än ett set att dela på i en spelgrupp. Därför går just nu tärningspaket typ för sin vikt i guld på andrahandsmarknaden.

Jag vet att tärningar är rätt svåra rent ekonomiskt att släppa, men jag tror nog att ett nytryck skulle kunna öka mängden spelare rätt rejält.
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,877
Location
Marjura
Hm, i väntan på fysiskt format. Vilka äventyr kan man lämpligen "låna" plotter från det som getts ut till Sagospelet Rymd/Universums Öde m fl solnära spel på samma tekniknivå till AA?
 

DocUlmus

Veteran
Joined
28 Sep 2023
Messages
19
Location
Stockholm
Jag hade tittat på Death in Space eller Mothership. Sen går många av zonerna i zonkompendierna att ”re-skinna” till ffa Mars, som för övrigt lätt är skådeplats för nybyggar/urinvånar-tematik. Det döda blå fungerar uttalat till Europa.

The Expanse har ett mer utvecklat samhälle, liksom Alien, men båda har lite av bluecollar-viben, så äventyr därifrån kan nog användas.
 
Top