Mutant 2089

Knight_Schmidt

Veteran
Joined
21 Oct 2017
Messages
97
Sökte men hittade inget i forumet...

Äventyr till gamla Mutant?
Första gången jag ska spelleda denna klassiker...
Funkar det med vilja cyberpunkäventyr som helst och finns det i få tag på nåt nånstans?
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,225
Några stycken dök upp i min tråd om bra rälsade äventyr och då kom jag ihåg något tidigare också.
- Hårda bud, Sinkadus 31
- Tune in, tourn on, burn out, Sinkadus 28 (?)

Båda vore nog helt ok som start.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,225
Det är det nog sämre med... Kanske har Franznågot liggande, verkar ju SLat det en del att döma av hens husregeltråd.
 

ChrilleT

Swordsman
Joined
1 Feb 2014
Messages
504
Har för mig det ligger iaf 1 äventyr på drivethrourpg som var billigt (betala vad du vill har jag för mig). Böckerna till Mutant 2089 är någorlunda billiga om de dyker upp på tradera så kan vara värt att hålla koll om du inte redan har dem.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,935
Jag har lagt upp ett äventyr till Mutant 2089 på Scenariobiblioteket. Det heter En knytnäve av stål och innehåller både action, detektivarbete, industrispionage, konspirationer och gängkonflikter. Här kan du ladda ner det:

http://www.scenariobiblioteket.se/?product=en-knytnave-av-stal

Har börjat skissa på ett nytt äventyr till Mutant 2089 också. Det ska utspela sig i ett framtida dystopiskt Neapel där rollpersonena tar sig an Camorran vilken har evolverats från en maffiaorganisation till ett megaföretag som styr staden med hjärnhand. Har som sagt bara börjat skissa på det äventyret än, så det kommer dröja länge tills det är färdigt, men jag kan flagga upp när så sker :)
 

Knight_Schmidt

Veteran
Joined
21 Oct 2017
Messages
97
Jag har ett intro i huvudet som jag vill utveckla...
Rpna i en lägenhet, tumult utanför, vakter/poliser stormar huset. Pang pang pang.
Någon slp leder bort dem och förklarar att det finns något i lägenheten de var ute efter..
Slp själv som placerat den där.. Och så drar det igång.. Kampen mot stora korporationen.

Luddigt ja... Men beskrivit introt bättre på papper :)
Lite orolig över stilen... Blade runner tänker jag.. Beskriva lägenheten på ett rum med tillhörande kök...

Ska antagligen leda introt om ett par dagar..
 

dancodan

Swordsman
Joined
14 Aug 2017
Messages
575
Lägg till kraftig blåst, tungt regn, natt och fasadklättring med för att undkomma omedelbar avrättning i lägenheten?
 
Top