Mutant 2089 - Halvfärdigt äventyr

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,931
För några år sedan började jag skriva på ett äventyr till Mutant 2089. Äventyret hette Se Neapel och dö! och utspelade sig som titeln antyder i ett framtida Neapel.

Skrivandet på äventyret avstannade dock då jag började lägga allt fokus på kommande E-Frica till Neotech Edge. Vissa saker som finns med i Neotech-boken finns faktiskt med här fast i tidigare varianter. Bland annat nämns ett cyberpunkigt Somalia i tredje äve

Jag hittade det gamla äventyret till Mutant 2089 idag och såg till min förvåning att jag kommit betydligt längre på det än vad jag mindes. Här finns tre färdiga äventyr av sex med illustrationer, stats, kartor med mera. Det är dessutom hela 90 sidor och har en rätt omfattande setting-beskrivning. Dessutom har jag fått hjälp med ett snyggt omslag och en stämningsfull karta över staden så jag tycker att det är lite synd att allt ska ligga oanvänt. Jag har därför bestämt mig för att lägga upp äventyret som det är.

Vill understryka att det inte alls är färdigt. En del setting finns inte beskriven, de tre sista äventyren saknas och det är inte korrläst för fem öre. Men jag tror att de äventyr som finns är spelbara och jag tycker att åtminstone äventyr nummer två har ett intressant upplägg. Så förhoppningsvis får någon lite glädje av det hela 🙂

 

KRLAN

Veteran
Joined
8 Jan 2023
Messages
10
Tack för att du delar! Ser riktigt intressant och proffsigt ut vid första anblicken. Det får bli helgens läsning.
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,931
Tack för att du delar! Ser riktigt intressant och proffsigt ut vid första anblicken. Det får bli helgens läsning.
Tack så jättemycket!! Hoppas att läsningen blir trevlig! 🙂 Det är en del saker som jag skulle göra annorlunda idag, men en del bitar kan nog funka 🙂
 
Top