Nekromanti Mutant år noll

carrot

Veteran
Joined
25 Sep 2013
Messages
184
Citat från Fria Ligans blogg:
"Alla som har förbeställt får spelets båda böcker (Bok 1: Mutanten och Bok 2: Zonen) i PDF-format inom bara någon vecka!"
Gäller detta även för dom som var med och crowdfundade?
 
Joined
31 May 2007
Messages
402
Location
Stockholm
carrot said:
Citat från Fria Ligans blogg:
"Alla som har förbeställt får spelets båda böcker (Bok 1: Mutanten och Bok 2: Zonen) i PDF-format inom bara någon vecka!"
Gäller detta även för dom som var med och crowdfundade?
Absolut!
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,564
Location
Rissne
TomasFriaLigan said:
Hej,

PDF:en är en bonus för våra förbeställare. Som det nu ser ut kommer den inte att följa med om man köper spelet efter release, oavsett om man köper i vår webbshopp eller någon annanstans.
FFffff! Jag VISSTE att jag skulle försökt skaka fram pengarna till den där kampanjen. Nåja, jag får väl smöra lite, erbjuda mig att betala extra och försöka kapitalisera på min status som zonskribent... =)

//Krank, köper gärna fysisk bok för att ha i hyllan, men läser bara elektroniskt numera.


EDIT: Äh, det var inget. Insåg att 1) det gällde förbeställningar, inte bara crowdfundern och 2) att jag redan blivit lovad ett ex, vilket kanske/nog kan räknas som förhandsbeställning...
 
Joined
31 May 2007
Messages
402
Location
Stockholm
krank said:
TomasFriaLigan said:
Hej,

PDF:en är en bonus för våra förbeställare. Som det nu ser ut kommer den inte att följa med om man köper spelet efter release, oavsett om man köper i vår webbshopp eller någon annanstans.
FFffff! Jag VISSTE att jag skulle försökt skaka fram pengarna till den där kampanjen. Nåja, jag får väl smöra lite, erbjuda mig att betala extra och försöka kapitalisera på min status som zonskribent... =)

//Krank, köper gärna fysisk bok för att ha i hyllan, men läser bara elektroniskt numera.
Eftersom du är en av skribenterna ska vi nog kunna lösa det, inga problem. :gremsmile:
 

WhiteWolf

Veteran
Joined
6 Jan 2014
Messages
82
Mutant År Noll verkar vara för mycket "spel" (som i sällskapsspel eller dylikt) för mig.

För mig är det roligaste med rollspel interaktionen och möten med världen. Inte bygga en ark med stats och tärningar. Det känns inte som rollspel för mig.

Inte heller förjust i att de ändrade tiden som rollspelet utspelar sig i.
 

Madman

Veteran
Joined
8 Feb 2014
Messages
7
Tråkigt och höra att vi som tänker köpa i butik och de som kommer handla av er efter förhandsbokningsperioden, inte kommer och få några PDF:er. :gremfrown:

Man kunde ju dock redan när ni släppte första utgåvan av Svavelvinter, skicka in kopia på kvittot om man handlat det i butik, för och få sig en PDF av spelet. :gremwink: Hoppades nu på att själva bonusen för de som förhandsbokar Mutant hos er, var bara att de kommer få tag i PDF:erna tidigare än oss andra.

Måste säga att jag inte riktigt förstår vad du menar med att "ni vill vara sparsamma med PDF:er, eftersom ni är beroende av att sälja fysiska spel". Kanske det till och med skulle innebära att fler skulle köpa spelet i fysisk form om de vet att de då också kan få det i PDF-format? Detta då en hel del föredrar och ha sina böcker i digital form.

/Madman
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
WhiteWolf said:
Mutant År Noll verkar vara för mycket "spel" (som i sällskapsspel eller dylikt) för mig.

För mig är det roligaste med rollspel interaktionen och möten med världen. Inte bygga en ark med stats och tärningar. Det känns inte som rollspel för mig.

Inte heller förjust i att de ändrade tiden som rollspelet utspelar sig i.
Har du spelat någon tidigare utgåva av Mutant, och vad tyckte du i så fall om den/dem? Verkar det som att M:Å0 har blivit radikalt annorlunda från den bild du fick av det tidigare under utvecklingen?

Att det finns massor av olika sätt att spela rollspel på och att inget spel passar alla är ju inte en nyhet. Jag tycker snarare det är intressant om du haft förväntningar som av något skäl inte uppfylls.
 

Jedvard

Veteran
Joined
11 Jun 2010
Messages
103
Location
Falun
WhiteWolf said:
Mutant År Noll verkar vara för mycket "spel" (som i sällskapsspel eller dylikt) för mig.

För mig är det roligaste med rollspel interaktionen och möten med världen. Inte bygga en ark med stats och tärningar. Det känns inte som rollspel för mig.

Inte heller förjust i att de ändrade tiden som rollspelet utspelar sig i.
Skippa markörer, spelpjäser och arken och improvisera mer liknande gamla mutant. Vill man är det ju bara att skapa sin egen setting med de nya reglerna det fina är ju att så kan man också spela det som jag förstår. Personligen tycker jag att det är toppen att vi får en ny setting eftersom det redan finns flera Mutant spel (Mutant, Mutant2, Mutant CH, Mutant UA mfl)som hanterar tex Pyrisamfundet och senare tider. Dessa är ju fortfarande heltrevliga om man föredrar att spela så. Jag hade nog blivit lite besviken om settingen varit densamma som tidigare med bara lite nya regler. Tummen upp för ytterligare ett sätt att spela efter katastrofen rollspel.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,439
WhiteWolf: det är fortfarande i högsta grad ett rollspel. Det som slår en är inte arken eller korten och spelmarkörerna (som är hjälpmedel, inte spelpjäser) utan det öppna sandbox upplägget. Det fokuserar väldigt hårt på att vara ett spel om utforskning och överlevnad. Det enda spelhjälpmedel som är centralt för spelet pr kopplad till detta : zonkartan

Men visst, det är inte MUA, det handlar inte om Pyri och pickwickklubben. Det är ett eget spel.
 

Madman

Veteran
Joined
8 Feb 2014
Messages
7
Med tanke på hur många PDF:er som kommer finnas ute, både då genom er crowdfunding samt nu vid själva förhandsbokningen. Så finns det väl en viss risk att PDF:erna kommer spridas. Nu menar jag absolut inte att alla dessa människor skulle göra något sådant, om ens någon, men det kan ju räcka med att någon bara "lånar ut" sina PDF:er då någon vill "skapa en ny gubbe". Så min tanke var bara, förebygg detta lite och låt alla få PDF:er. :gremwink:

Har fått för mig att detta funkade rätt bra för Svavelvinter trots allt, med tanke på hur det har sålt. :gremwink:

Kan dock säga att jag själv hellre sitter med en bok i handen. Men ser fördelar med och ha böcker på PDF ibland. Både då man kan söka i dem lättare, eller ha dem på sin surfplatta för och få bättre ordning på spelbordet. Själv skulle jag se det som en stor bonus om jag kunde få böckerna på PDF, fast jag inhandlat det i butik och tror att fler skulle tycka detsamma. :gremsmile:

/Madman
 
Top