Mutant: År Tjugoåttionio (eller: den lata människans YZE-cyberpunkhack)

Doktor Laser

Warrior
Joined
9 Feb 2015
Messages
225
Nu har jag ju egentligen fullt upp med att spelleda Masks of Nyarlathotep, men jag jag är ju oförmögen att hålla mig till ett projekt åt gången. Efter att ha snubblat in på trådar om diverse Mutant 2089-relaterade projekt så fick jag sug att fortsätta påta på mitt egna lilla 2089-hack till Mutant Hindenburg - det var ju trots allt förbaskat roligt och kaotiskt att spela. Eller ja, det enda "egna" där är väl egentligen nya hophafsade yrken (och nej, jag tänker aldrig sluta vara nöjd över yrkestiteln 'Trottoarjanitsjar'). Resten är bara en klippbok av alla cyberpunkiga prylar, utrustning, biomekatronik osv. som jag kunnat hitta i Hindenburg, Gryningens beskyddare och tidigare År noll-produkter som framför allt Elysium och Maskinarium.
Jag har ju dock långt ifrån lusläst allt som släppts till Mutant: År noll. Min fråga är alltså om det döljer sig mängder av cyberpunkigt stoff till År noll/Hindenburg som jag missat i diverse Fenix-artiklar, zonkompendium eller bland Internets mörka fan-sidor, som förtjänar att bultas fast på det här veritabla Frankenhacket? Coola fordon? Skumma, futuristiska vapen? Vansinniga droger och biomekatronik?

Och, när jag ändå håller på... Det där med skulder och fordringsägare var ju en rätt viktig grej när man byggde rollpersoner i Mutant 2089. Skulle gärna lyfta in det som någon sorts kampanjmekanik här också, men har svårt att se hur det blir något annat än ett svart hål att tömma sina EuroDaler i. Övervägde att knyta ihop det med något i stil med förrädar-/sabotörkonceptet från Elysium, då knivar i ryggen och opålitliga polare är jävligt passande till genren, men sånt blir ju lätt väldigt spelförstörande om man samtidigt ska lösa gemensamma uppgifter. Någon som sitter med roliga förslag och erfarenheter på den punkten?
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,555
Spontant och inte alls färdigtänkt, kan du inte ta IMMs kontakter i Hindenburg som utgångspunkt- man slumpar vem du är skyldig dina inre organ om du inte pröjsar dina surt förvärvade eurodollar varje vecka. Hur man vårdar sina kontakter kan nog gå att modda till vad rp måste göra för att hålla sig väl osv.
 

Doktor Laser

Warrior
Joined
9 Feb 2015
Messages
225
Spontant och inte alls färdigtänkt, kan du inte ta IMMs kontakter i Hindenburg som utgångspunkt- man slumpar vem du är skyldig dina inre organ om du inte pröjsar dina surt förvärvade eurodollar varje vecka. Hur man vårdar sina kontakter kan nog gå att modda till vad rp måste göra för att hålla sig väl osv.
Ja det är ju inte en omöjlig tanke. Fast det är det där med att det inte enbart ska vara en piska för att tvinga dem att göra storföretagens skitgöra; vill ju ha något på samma gång ger känslan av framsteg när man pröjsar, mer än att få leva en vecka till utan att the repo bear kommer och karvar ut deras syntetiska njurar…
Hade liksom samma problem i det tidigare konceptet jag bakade in, en variant på Red Markets där man planerade och pröjsade för en väg ut ur slumlivet. Men det var svårt att motivera att punga ut för en milsten i den planen istället för att lägga alla pengar på ammunition och chockgranater istället, liksom.
 
Top