Nekromanti Mutant År 0 face cards?

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
Det vore extremt najs. Frågan är hur mycket sånt säljer egentligen, i förhållande till produktionskostnader?
 
Joined
31 Aug 2015
Messages
80
krank;n116337 said:
Det vore extremt najs. Frågan är hur mycket sånt säljer egentligen, i förhållande till produktionskostnader?
Det undrar jag också. Just MÅ0 face cards är ju lite begränsat men säg modern face cards eller western face cards. De borde ju vara användbara till många spel och ha potential att sälja bättre än ett enskilt rollspel.

Om produktionskostnaderna är för höga så kan de ju sälja face cardsen som pdfer. Men det kanske är för enkelt att privatkopiera då? Jag vet inte varför det finns så lite face cards till spelen.

Star Wars finns ju indirekt men tyvärr bara kända karaktärer från filmerna.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
Framsynt bakåtsträvare;n116339 said:
De borde ju vara användbara till många av spel och ha potential att sälja bättre än ett enskilt rollspel.
Det tänker jag också. Postapok-facecards borde väl egentligen redan finnas? Mutant är ju knappast HELT unika på den fronten.
Det borde också finnas till space opera (gummimask-aliens!) och till cyberpunk.

Jag kanske kan fixa det senare; har ju tänkt mig något liknande till Rotsystem... (Jag har ju redan en rätt stor mängd ansikten liggandes från tidigare produkter dessutom...)
 

nyvinter

Illustrationist
Joined
20 Aug 2012
Messages
542
Location
Mörkmården (småland)
Jag hade tänkt ge mig på i alla fall modern tid efter att fantasykorten blivit klara. Science fiction är problematiskt att göras setting-obundna — en postapokalypso-lek vore nog enklare att sätta samman faktiskt.
 
Joined
31 Aug 2015
Messages
80
krank;n116340 said:
Det tänker jag också. Postapok-facecards borde väl egentligen redan finnas? Mutant är ju knappast HELT unika på den fronten.
Det borde också finnas till space opera (gummimask-aliens!) och till cyberpunk.

Jag kanske kan fixa det senare; har ju tänkt mig något liknande till Rotsystem... (Jag har ju redan en rätt stor mängd ansikten liggandes från tidigare produkter dessutom...)
Man tycker ju att det redan borde face cards till de stora genrerna men jag har inte hittat mer än till Pathfinder när jag har rotat runt på nätet.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
nyvinter;n116341 said:
Science fiction är problematiskt att göras setting-obundna
Jag tänker ju att sci-fi kanske behöver delas upp i några större huvudfåror för att funka. Kanske med färre bilder per fåra. Jag tänker t.ex.

Postapoc - Mutant, Apocalypse World, Wastelands. Folk och mutanter och kanske ett och annat muterat djur med vapen och utrustning av konstiga före-katastrofen-grejer som virats ihop med gaffatejp typ.

Space opera - Star Trek/Wars, Babylon 5, Ashen Stars... Människor i strama uniformer, många konstiga aliens. Många av aliens är som människor med konstiga rynkor och öron och så.

Hard SF - 2001, möte med rama. Astronauter av olika kön, hudfärg. Forskare med och utan glasögon.

Cyberpunk - Cyberpunk 2020, Rotsystem, Shadowrun. Mycket cybernetik, klädstil mellan stram företagskostym till Warriors-liknande gängkläder.

Spontant tror jag att dessa fyra skulle kunna täcka in det mesta. och så kan man såklart blanda mellan dem. Man fångar kanske inte in varje settings "unika varelser" eller så, men man kan göra rätt mycket ändå...
 

Tre solar

Hero
Joined
8 Mar 2014
Messages
1,165
Prova terrible character portraits (gratis på OBS). Sen kan du rita dit fjärilsvingar och sånt i efterhand om du vill göra dem mer mutantiga. Om du också kopierar dem från rotsystem borde du ha en bild för varje person i arken.
 
Joined
1 Feb 2013
Messages
669
Location
Nibiru
Framsynt bakåtsträvare;n116317 said:
Jag vill ha face cards till invånarna i Arken i Mutant År 0. Var hittar man face cards som passar till MÅ0?

Jag vill också ha snygga Ark-kartor över Arken. Var hittar man det?
Hej!

Faktum är att det jobbas hårt just nu på en spelkortsmodul till Mutant: År Noll, som kommer att innehålla 66 SLP (bild på ena sidan, stats och beskrivning på andra), 34 illustrerade monster plus lite nya artefakter och mutationer. Vi siktar på att släppa den i november. Mer info, håll koll på vår Facebook eller blogg. :)

Exempel på Ark-kartor finns här (scrolla en bit ner), och flera andra snygga kartor har lagts upp av spelare på vårt forum.

Till forumet är du för övrigt mycket välkommen om du har fler frågor om Mutant: År Noll - vi har ett aktivt community där som gärna svarar på frågor och sprider inspiration. :)
 
Joined
31 Aug 2015
Messages
80
TomasFriaLigan;n116373 said:
Faktum är att det jobbas hårt just nu på en spelkortsmodul till Mutant: År Noll, som kommer att innehålla 66 SLP (bild på ena sidan, stats och beskrivning på andra), 34 illustrerade monster plus lite nya artefakter och mutationer.
Det låter nästan för bra för att vara sant. Jag väntar med spänning på resultatet.
 

Magnamund

Warrior
Joined
29 Jan 2015
Messages
398
TomasFriaLigan;n116373 said:
Hej!

Faktum är att det jobbas hårt just nu på en spelkortsmodul till Mutant: År Noll, som kommer att innehålla 66 SLP (bild på ena sidan, stats och beskrivning på andra), 34 illustrerade monster plus lite nya artefakter och mutationer. Vi siktar på att släppa den i november. Mer info, håll koll på vår Facebook eller blogg. :)

Exempel på Ark-kartor finns här (scrolla en bit ner), och flera andra snygga kartor har lagts upp av spelare på vårt forum.

Till forumet är du för övrigt mycket välkommen om du har fler frågor om Mutant: År Noll - vi har ett aktivt community där som gärna svarar på frågor och sprider inspiration. :)
Ett utomordentligt trevligt forum dessutom. Aldrig något tjafs och inga konstigheter.

Framförallt är min erfarenhet att vii Fria Ligans forum har sluppit de ändlösa bråken pga frånvaron av infekterade (men viktiga) diskussionsämnen såsom feminism, genus, rasism o.s.v. Istället är fokus på rollspel, inspiration till äventyr, spelskapande och direkt rollspelsrelaterade ämnen.

Det är bara kolla hur diskussionerna blir här. Så fort de infekterade ämnena tas upp blir det bråk, varningar och avstängningar av moderatorer som tycker att vi beter oss som dampiga småbarn. Allt för att det är så oerhört laddade ämnen som folk har svårt att diskutera på ett sansat sätt.

Typ.
 
Top