NYHET MUTANT: ÅR 0 blir figurspel!

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,892
Location
Marjura
Nu är vi väl inte där än men kanske de kommer att sälja de figurer som inte töjmålen låser upp separat.
Jag är heller inte orolig. Känns dock mest som fejkstretch, men lite förvånad över seg backning.
 

Fenhorn

Amatör på proffsnivå
Joined
5 Jun 2011
Messages
207
Location
Mariestad
Jag är heller inte orolig. Känns dock mest som fejkstretch, men lite förvånad över seg backning.
Var lite väntat tycker jag väl. Dels för att Mutant har väl vart lite negligerat de senaste åren, dels för att Zone Wars är ett skirmisher-spel (jag vet inte hur stor den genren är i dag) och dessutom hade varit kul med en mer fylligare presentation, vad som faktiskt ingår i regelboken vad gäller kampanjspel och scenarier) men även en video där man kan see spelet spelas (det ska komma vad det verkar).
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,539
Location
Slätta
Jag blev jättepepp när jag såg spelet och figurerna men det föll helt när jag såg att alla gubbar inte ingick utan kom i stretch goals och därtill väldigt högt upp. Tror det var lite av en marknadsföringsgroda att göra så även om jag förstår varför.
 

hakanlo

Hero
Joined
25 Oct 2008
Messages
976
Location
Södra stockholm
Jag blev jättepepp när jag såg spelet och figurerna men det föll helt när jag såg att alla gubbar inte ingick utan kom i stretch goals och därtill väldigt högt upp. Tror det var lite av en marknadsföringsgroda att göra så även om jag förstår varför.
Exakt min åsikt! Blev väldigt intresserad av spelet, men sitter och väntar på att alla figurer ska ingå. Vilket inte verkar ske. Fem figurer per fraktion känns som "basinnehåll", och det känns inte bra att det är lagt som svåruppnådda töjmål. Så det blir kanske ingen backning för mig - som har precis allt annat de skrivit Mutant på.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,568
Jag hade nog backat om figurerna levererats målade. Spelet ser kul ut men det finns inte en chans att jag målar figurerna, och det känns inte som att de kommer till sin rätt utan färg.
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,006
Location
Umeå
Exakt min åsikt! Blev väldigt intresserad av spelet, men sitter och väntar på att alla figurer ska ingå. Vilket inte verkar ske. Fem figurer per fraktion känns som "basinnehåll", och det känns inte bra att det är lagt som svåruppnådda töjmål. Så det blir kanske ingen backning för mig - som har precis allt annat de skrivit Mutant på.
Jag sitter lite i samma läge. Det är intressant, men lite för dyrt just nu.
 

Fenhorn

Amatör på proffsnivå
Joined
5 Jun 2011
Messages
207
Location
Mariestad
Ställde en fråga i deras forum. Ingen där verkar dock kommentera kickstartern eller antal minis (är det ett etikettsbrott att göra så? Borde jag vara på kickstarter när jag gör det?). Här är den https://forum.frialigan.se/viewtopic.php?p=76345#p76345
Det kan nog bero på att vi inte vet så mycket än. Tomas brukar kommentera där 'every now and then', så det gör han nog vad det lider.

Vad gäller kickstarter så visst det kanske inte går så fort som deras rollspelskickstarter gör men kickstarters brukar också ha en trög mittenperiod.
 

Brödbane

Kristallkrönikör
Joined
1 Oct 2020
Messages
787
Töjmålen har uppdaterats och ser nu bättre ut :)
Kul att det blev lättare att låsa upp figurerna! 😃

Men känns också lite konstigt att man modifierar töjmålen mitt i kampanjen, och drar ned dem med 500 000 till max 1,5 miljoner. Blir nyfiken på hur de ekonomiska marginalerna ser ut om man kan droppa 25% av inkomsten men leverera samma produkt.
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,539
Location
Slätta
Men känns också lite konstigt att man modifierar töjmålen mitt i kampanjen, och drar ned dem med 500 000 till max 1,5 miljoner. Blir nyfiken på hur de ekonomiska marginalerna ser ut om man kan droppa 25% av inkomsten men leverera samma produkt.
Om jag bara gissar så tror jag att de känner att alternativet är att det inte blir någon produkt alls... Misstänker att ganska många backers hoppar av om det inte blir fullt set gubbar. Plus att de helt enkelt trodde det skulle gå lite bättre och att de kunde tjäna lite till.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,476
Location
Helsingborg
Om jag bara gissar så tror jag att de känner att alternativet är att det inte blir någon produkt alls... Misstänker att ganska många backers hoppar av om det inte blir fullt set gubbar. Plus att de helt enkelt trodde det skulle gå lite bättre och att de kunde tjäna lite till.
Jag tror mer att de redan har alla miniatyrer och mest satt upp fejkade töjmål. Det är så jag hade gjort en kickstarter i alla fall.

Känner att det är självmord att sitta och komma med extensions och olika tillägg, som inte är relevant till grundboxen, vilket bara gör att spelet tar längre tid att få ut till kunderna (och i längden, till butikerna).
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,539
Location
Slätta
Jag tror mer att de redan har alla miniatyrer och mest satt upp fejkade töjmål. Det är så jag hade gjort en kickstarter i alla fall.

Känner att det är självmord att sitta och komma med extensions och olika tillägg, som inte är relevant till grundboxen, vilket bara gör att spelet tar längre tid att få ut till kunderna (och i längden, till butikerna).
Ja, mycket möjligt. Det skulle kunna vara så att de bara har filerna för gubbarna och har 3D-printat de som de visar upp och att de ännu inte gjort formarna till dem. De är rätt dyra, framför allt när upplagan är såpass liten.

Sedan är det fightin' words att kalla landhajen för inte relevant... ;) :D
 

Kexet

Sitter här och smular
Joined
25 Jun 2021
Messages
202
Välkomna Danko & Ruben!
Nu är det 7 dagar och 200,000kr kvar till Landhajen. Lite uppförsbacke (rätt mycket när allt kommer omkring) men om vi håller tummarna och yppar styrkeord som:
Landhaj! Landhaj! Landhaj! Landhaj!
så har vi det strax i hamn (ahem...)

(Vänta? Hörde jag någon säga att Landhajen är irrelevant? IRRELEVANT?! Put on your fighting trousers, sir.)
 

Kexet

Sitter här och smular
Joined
25 Jun 2021
Messages
202
Ojojoj! När man vaknar har nästa sträckmål passerats med råge - nu är det fullt hus i både svärmen och culten. Därmed har vi alla små gubbar på plats, endast 88,000 svenska pengar att sno ihop på 53h, 1660 sek/h, 27kr/minut, 46 öre i sekunden. Can we do it? - Yes, we can!
Landhaj! Landhaj! Landhaj! Landhaj!
 

Litzo

Veteran
Joined
13 May 2022
Messages
62
Undrar vad spelet kommer kosta retail när det faktiskt finns på marknaden.
Kommer det vara sun-drop även retailt?
 

Brödbane

Kristallkrönikör
Joined
1 Oct 2020
Messages
787
Undrar vad spelet kommer kosta retail när det faktiskt finns på marknaden.
Kommer det vara sun-drop även retailt?
Är enbart en killgissning från min sida, men jag skulle satsa på att figurerna kommer se likadana ut även i butik. Står i kickstartern att det är standard från fabriken om jag minns rätt.
 
Top