Nekromanti Musiktips-tråd som heter duga

Joined
9 Aug 2009
Messages
849
Location
Västerås
Här kommer forumets älskling med det absolut mest purfärska och tyngsta musiktipset idag:

Supergruppen Firespawns nya platta Abominate. Fredrik Folkare måste vara en av Sveriges mest underskattade gitarrister och L-G Petrov finns det bara en av. Jag glömmer aldrig när han själv kommenterade ett av mina gamla myspace music-projekt med "bra skit". Det var stort. Jättestort.

För den osäkre lyssnaren finns några spår på Youtube, samt en officiell video. Jag lyssnar på plattan nu.
 

Jobend

Veteran
Joined
2 May 2019
Messages
57
Location
Helsingborg
"Forumet älskliing" Skönt epitet, hur vinner man ett sådant?
Snackar vi rollspel så tycker jag att Glenn Danzig och Black Aria ger sköna toner. :)
 
Joined
9 Aug 2009
Messages
849
Location
Västerås
Jag gav mig själv det ironiska epitetet. Man får ju göra sådant nu för tiden. Bra karl reder sig själv. :)

Men Danzig är alltid bra även om jag aldrig har använt hans musik till rollspelssessioner.
 
Joined
9 Aug 2009
Messages
849
Location
Västerås
Jobend;n325260 said:
Helt klart!
Danzig är fantastiska, men just Black Aria är rätt stämningsfull..
Ja, jag hade den första Black Aria på CD en gång i tiden. Men för mig är det lite för mycket pukor och sånt, för dramatiskt för att använda under en spelsession. Då hade spelarna börjat lyssna på bakgrundsmusiken alltför mycket tror jag eller förväntat sig att något skulle hända.
 
Joined
9 Aug 2009
Messages
849
Location
Västerås
Nu när jag har lyssnat igenom Firespawns nya platta ett par gånger så känner jag att deras förra alster var mycket hårdare. L-G Petrov är lika bra som vanligt, men musiken påminner mer om Morbid Angel på många spår. Jag var tvungen att lyssna på mitt favoritspår Nightwalkers från The Reprobate för att påminna mig hur det lät för ett par år sedan. Den låten är både catchy och brutal.
 

ÅkeZorkh

Problematisk fiskhandlare från Bretagne
Joined
16 Dec 2018
Messages
485
Sen finns det ju mer obskyr rollspelspunk som Battle Ruins och Vindvak.
 
Top