Nekromanti Musikbibliotek

haltageten

Dum inuti huvudet
Joined
11 Apr 2004
Messages
578
Location
Stockholm
Kände mig lite osäker på var jag skulle lägga detta inlägg, det berör både kultur, rollspel och saker som inte berör kultur och rollspel. Så det får ligga här i offtopic.

Läste på idg.se att det nu har öppnats ett musikbibliotek. Det finns en herrans massa titlar att ladda hem, helt gratis och lagligt. Men det är däremot en begränsad lånetid på antingen en dag eller sju dagar sen så spärras filen. Titlarna är vilt blandade och det finns allt från Metallica till Bach.

Så min tanke var att varför inte använda sig av detta till rollspel? Jag har fått intrycket av att det är en del som använder sig av musik för att skapa stämning. Med lite ansträngning så borde man hitta lite musik som passar sig för spelmötena. Man kan enkelt ladda hem och sedan spela upp musiken utan att behöva betala en herrans massa pengar eller vara olaglig.

En av få nackdelar jag kan hitta är att det endast fungerar på datorer som använder sig av Windows som operativsystem. Samt att filerna inte går att spela upp på tillexempel en iPod (då denna inte stöder filformatet)

- Jocke, tipsar.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Smidigt, mycket smidigt !!
Att man inte kommit på detta förut, egentlgien. Jag menar, man hinner ju tröttna på musigen egter ett tag ändå. Skulle man vilja ah de n igen såä r det juh bara att gå & låna den igen. :gremlaugh:

Denan idé för 5 :zeppelinare: av 5 möjliga.
 
Top