Nekromanti Musikalmanus

Telash

Swordsman
Joined
10 Aug 2010
Messages
555
Nu har jag äntligen bestämt mig för att skriva ännu en musikal. Oddsen talar emot mig då jag av tre påbörjade musikaler enbart avslutade och uruppförde en.

Problemet är att jag är en duktig kompositör, men en rätt medioker novisförfattare, så jag söker mig till er som är lite bättre på det.

Någon som sitter hemma med ett dammigt musikalmanus? Eller som kanske är sugen på att skriva ett nytt? Jag kan inte lova att musikalen blir färdig, än mindre risk att den genererar pengar eller blir uruppförd. Jag behöver även ha rätten att klippa, klistra, såga och måla om i ditt verk.
Hör gärna av dig, i denna tråd eller via pm om du är sugen.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,197
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Det beror lite på vilken slags musikal du ska göra. Har du liksom tänkt göra Muhammed Rasul Superstar eller en musikal-tolkning av nån av de klassiska Timur Lenk-operorna är jag fetpå, men är det Cats eller Kristina från Duvemåla du tänker dig låter jag nog bli liksom.
 

Telash

Swordsman
Joined
10 Aug 2010
Messages
555
Jag undviker gärna de gamla musikal-klyschorna. De enda kända musikaler jag gillar är Repo och Les Miserables, den sistnämnda enbart för musiken.
Jag ser helst en musikal som får publiken att tänka till, där "rätt" och "fel" inte är uppenbart.
Jag är i grunden klassiskt skolad så min musikstil är i första hand västerländsk barock och romantik med inslag av de flesta andra musikstilar. Men jag ser personligen inget problem att använda västerländsk musik till att skriva om österländsk kultur, så det beror på vad du tycker där. :gremsmile:
Så länge det inte handlar om en ren romantisering av islam utan innehåller vettiga konflikter så låter det jättespännande tycker jag. Har du lust att skicka en kort synopsis om du har någon idé du helst skulle vilja skriva? 1-2 A4?
 
Top