Nekromanti Musik

Rikard

Veteran
Joined
26 Jun 2003
Messages
24
Location
Göteborg
Hej jag bara undrar om ni använder nån musik när ni spelar och i så fall vilken. Tänkte passa på och ladda ner så mycket som möjligt nu så länge det är lagligt. :gremtongue:
/ Rikard
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
Umm, det här hittade jag i en textfil på datorn. Jag tror det är uppsnappade tips från folk här i nån gammal tråd. Enjoy:


Rainbow - Rising
Black Sabbath - Heaven & Hell
Uriah Heep - The Magician's Birthday
Uriah Heep - Demons and Wizards
Rainbow - Long Live Rock 'n' Roll
Howard Shore - Lord of the Rings Soundtrack
Uriah Heep - Salisbury
Uriah Heep - Return to Fantasy
James Horner - Braveheart Soundtrack
Black Sabbath - Mob Rules

Otyg - valfria låter....

Fargo soundtrack
Gladiator Soundtracket
den sista mohikanen - soundtrack
The rock - soundtrack
Titanic - soundtrack

pennywhistle
AYREON
Garmarna
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
För min del så använder jag klassisk musik eller ingen alls...

Sen så kan jag rekomendera Krilles musikbank.. Kommer tyvärr inte ihåg länken, men om du söker efter orden musik eller nått sådant så komemr du att garanterat hitta den..
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Filmmusiksrecensionsdatabasen!

http://home.foxtail.nu/fmrdb.asp <-- i skrivande stund innehållande 132 recenserade skivor av 63 kompositörer utgivna av 47 förlag, tillsammans med omslagsbilder på de flesta och den information som krävs för att kunna beställa dem.
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,187
Location
Borås, Sverige
Självklart används musik. Vad som används beror på spelet.

Dvs, är det fantasy, så medeltidsmusik. Är det shadowrun så blir det tyngre synthmusik. Har nog publicerat listan tidigare.

/Ulfgeir
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
när jag själv spelleder så brukar jag slå på lite soundtracks. vad som helst som råkar ligga framme. Ibland får jag för mig att vara seriös och sitta och göra långa spellistor på låtar och i en passande ordning, då kan det bli lite vad som helst. Vad som än passar till spelet.

Vill du ha tips till något speciellt spel är det bara att söka. eller så söker du bara på musik så bör du hitta massor av tips av mig och andra...

Men det viktigaste för mig är att det inte stör, och att det är något som låter. Mina spelare uppskattar inte när jag kastar mig på marken och håller för vänsterörat i en tinnitusattack...

chrull
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Apropå musik...

Jag letade som besatt igår efter någon svensk skivaffär som kunde tänkas sälja skivor av Joculatores Upsalienses, men tji fick jag. Ni har ingen aning om vad man kan få tag i deras skivor? Hur många har de förresten gett ut?
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Bäst just nu!

Medieval Babes, Rob Zombie, och Tsunami Bomb.

Kan också passa på att rekommendera Vått Ollon från Södertälje. Modern, svensk punk med mycket känsla, höga ambitioner och god smak.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Våt orre

"Kan också passa på att rekommendera Vått Ollon från Södertälje. Modern, svensk punk med mycket känsla, höga ambitioner och god smak."

Vilket inte minst namnet tyder . :gremwink:
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,187
Location
Borås, Sverige
Re: Apropå musik...

De har gett ut 3 skivor. Kolla med exempelvis Skivhuggets (i GBG) affär för klassiska skivor. Eller gå till ditt lokala bibliotek och jaga dem där...

Skivorna heter:

Antik musik på Wiik
De fyra årstiderna
Skogen, flickan och flaskan
 
Top