Nekromanti Musik Till UA

kalcidis

Hero
Joined
30 Jul 2000
Messages
893
Location
Östbergahöjden
Striderna är lite knepiga, man har ju inte riktigt den metalstämmningen som i Neotech 1 & 2 men jag tycker att Curtis Mayfield och sugerhill gang funkar skitbra =)
Tänkte säga jättemycket emot dig på Curtis eftersom han endast brukar spela hård på sina långsamma och vemodiga låtar men så kom jag att tänka på "If there's a hell below" som är stenhård och ganska tempoaktig. Så visst det lär fungera mäkta duktigt faktiskt. Om jag spelleder Mutant:UA någon gång ska jag testa det.

Tack för tipset!
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Opera

<blockquote><font class="small">Citat Willie Garvin:</font><hr />
Kanske lite opera [/quote]

Något mer specifikt stycke att rekommendera. Jag är själv intreserad av att introduceras till opera, problemet är att det är svårt att låta sig göras själv, tips tas gärna emot.
 
Joined
16 May 2000
Messages
355
Location
Stockholm
Re: Opera

Utan att vet allt för mycket om opera själv kan jag rekommendera de tre operor jag själv har:
Puccini -- Madame Butterfly
Mozart -- Trollflöjten (die Zauberflöte)
Verdi -. La Traviata

Mina versioner är Naxos utgåvor och är således rätt billiga.

Fast riktigt kul blir opera först om man går på en riktigt föreställning. Då menar jag inte en konsert där tre tjockisar bara står rätt upp och ner och sjunger utan en RIKTIG föreställning med 1600-talskostymer och agerande.

Willie
 

McDermott

Veteran
Joined
4 Nov 2003
Messages
3
Location
Kungens kurva
"if there´s a hell below" är en grymt bra låt, men superfly och freddie´s dead är också kanonlåtar.. Sen har jag en teori om att Jazz passar bra.. Men jag har inte provat, när jag gjort det berättar jag naturligtvis om det var bra eller inte :gremwink:
 

kalcidis

Hero
Joined
30 Jul 2000
Messages
893
Location
Östbergahöjden
Att superfly och freddies dead är bra tvekar jag inte en sekund på då jag håller hela den skivan som en av mina 5 bästa LPs. Men är den inte lite för lugn (och ibland för mjuk) för Mutant? Lite intressant fakta är att när jag och Eksem satt igår och skrev på vårt kalenderbidrag, PPaPE så lyssnade vi en hel del på just Superfly-albumet.

Jazz fungerar nog kusligt bra. Fast då tänker jag mig nog knastrig big bands jazz eller skrämmande fuzion jazz i stil med Miles Davis Live Evil eller Bitches Brew (som jag nästan tror är skräddarsydd för CoC).
 

McDermott

Veteran
Joined
4 Nov 2003
Messages
3
Location
Kungens kurva
Miles Davis är absolut bra till CoC.. Fast jag är en större beundrare av Kult faktiskt, det är skönt att spelet bygger på att monstren faktsikt bara bryr sig om att skrämma och antagligen ha ihjäl RP.. CoC är lite för mycket konspiration enligt mig.. fast 20-tals världen är riktigt skön =) Har ni en stor spelgrupp till mutant? vi är bara 4-5 och jag undrar om det är kul med många spelare =)

MVH/ McDermott
 

kalcidis

Hero
Joined
30 Jul 2000
Messages
893
Location
Östbergahöjden
Fast jag är en större beundrare av Kult faktiskt, det är skönt att spelet bygger på att monstren faktsikt bara bryr sig om att skrämma och antagligen ha ihjäl RP
Jo, Kult är en höjdare utan tvekan. Fast jag gillar båda spelen lika mycket faktiskt. Då jag inte tycker att de liknar varandra alls rent spelmässigt så spelar vi dem beroende vad vi är sugna på också.

Har ni en stor spelgrupp till mutant? vi är bara 4-5 och jag undrar om det är kul med många spelare =)
För tillfället har jag ingen grupp alls faktiskt. Är nyuppflyttad till stockholm och letar efter en grupp. 4-5 spelare är inte alls så 'bara' det är det optimala antalet i mina ögon (1 SL + 3-4 spelare vill säga). Spelade en gång i tiden i en grupp på otroliga 12 (eller 13.. minns inte) jazzkatter. 2 spelledare och resterande spelare. Det var grymt jobbigt för SLarna av vad jag förstod men vi spelare hade väl kul även om det för det mesta var för rörigt. 4-5 är nog ett alldeles perfekt antal.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Spelade en gång i tiden i en grupp på otroliga 12 (eller 13.. minns inte) jazzkatter. 2 spelledare och resterande spelare. Det var grymt jobbigt för SLarna av vad jag förstod men vi spelare hade väl kul även om det för det mesta var för rörigt."

Du skojjar? 12 pers? Fy vale vad jobbigt det måste varit... logistiskt alltså, utrymmet det tar... huga. Men ja. Förresten, om du behöver folk har jag ett skäggo, ett storo och ett jago (inte att förväxla med en Iago) att erbjuda. Vi vill spela... :gremwink:


Storuggla, borde nog plugga
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Fast du vet ju att du får vara med om jag får tummen ur och spelar med några av mina rollspelande bekanta (som numer uppgår till ett antal av närmare 10-15 stycken nästan).

Vi ska ju spela Vampire snart! Mycken depravitet, tonårsångest och Matrix-action utlovas :gremwink:
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
För svensk postapokalyptisk stämning skulle jag vilja rekommenera...

Svensk hederlig folkmusik!

Rekommenderar särskilt gruppen Hoven Droven och deras platta Hia Hia (folkmusik + tunga metallriff) där du hittar några riktigt trevliga fightinglåtar.

//Erik - da metalman
 
Top